• Violinisttre

    Grön juice

    Hej!
    Jag vill börja göra gröna juicer för att få lite extra energi på morgonen, men nu vet jag inte om jag ska köpa en råsaftcentrifug eller juicepress.. Först var jag helt inställd på råsaftcentrifugen, men sen läste jag någonstans att sånna inte är så bra med torrare grönsaker (spenat, kål, broccoli osv). Är det någon som har lite erfarenhet att dela med sig av? :)  

  • Svar på tråden Grön juice
  • Anonym (M)

    Du kan mixa allt i en mixer istället, då behåller du alla vitaminer ???? Ananas, mango, spenat, grönkål och citron är ett superfrächt och gott recept!

  • Violinisttre
    Anonym (M) skrev 2016-08-09 09:11:19 följande:

    Du kan mixa allt i en mixer istället, då behåller du alla vitaminer ???? Ananas, mango, spenat, grönkål och citron är ett superfrächt och gott recept!


    Tack så mycket för tipset, ska pröva det!
  • scanmia

    Jag har en sådan där kallpressande, malande juicemaskin och inte en centrifug, för jag hörde att det var nyttigare och jag fick tag på en för ett bra pris. Jag har inte gjort någon egen jämförelse så jag vet inte om den är bättre eller sämre än en centrifug. Det blir god juice, fast det tar ju lite tid och kräver lite jobb. Jag hinner inte pressa juicen på morgnarna så jag pressar varannan dag och sparar i glasburkar. En del påstår att det minskar näringsinnehållet, men för oss blir det bra. 

    Favoriten här hemma är 1 bunt spenat eller grönkål, 2 selleribuntar, 2 gurkor, 1-2 citroner, 1 tumme ingefära och ett äpple eller någon annan söt frukt.

Svar på tråden Grön juice