Misstänker graviditet, negativa test
Hej!
Min kropp gör mig totalt förvirrad. Jag har ätit p-piller (slutade igår pga misstanke om graviditet) men för ca 15-17 dagar sedan hade jag, vad jag tror, ägglossning. Jag hade äggviteflytningar och smärta. I samma veva hade jag och min man sex. Smärtan kom dagen efter sexet, och höll i sig i ett par dagar, så det var först då som jag reagerade på att det kanske var ägglossning som jag hade. I och med detta började så klart tankarna gå, tänk om jag skulle bli gravid nu? Spelade kroppen mig ett spratt eller var det faktiskt en ägglossning? Hm. Fortsatte i alla fall med p-pillerna eftersom jag tänkte att jag bara inbillade mig (ni vet ju hur tankarna kan gå).
Nu känner jag mig inte alls som mig själv sedan några dagar tillbaka. Allt lutar åt att jag faktiskt är gravid men de test jag tagit (senast igår kväll) är negativa. Jag tänker ju så klart att det kan hända att jag är skengravid men samtidigt har jag svårt att tro att jag kan känna allt detta utan att det är på riktigt (men allt är ju möjligt, haha!). Tänker också att det är så osannolikt att vi blev gravida nu med tanke på att jag ätit p-piller (fast jag har, ska erkännas, råkat ta pillerna morgonen efter -brukar ta dem på kvällen- några gånger...) och att vi har sex så sällan. Det är ju mycket som ska stämma för att man ska kunna bli gravid... Sedan tänker jag också att det kan vara för tidigt att testa, att vi hade sex för 17 dagar sedan betyder ju inte att det eventuella ägget släppte just då.
Mina symptom:
* Ont i höfter/svanskota/sittben (detta var det första jag kände)
* Illamående (två dagar nu, har svårt att få i mig mat, det kommer och går hela dagarna, är ofta nära att kräkas)
* Varma bröst (som om det bränns inuti), känsliga bröstvårtor
* Spänd livmoder (det är inte molvärk, det gör inte ont, jag mest känner att den "är" där)
* Mensvärk (har kommit och gått)
* Surrande, pulserande, vibrerande i livmodern (har känt det till och från idag)
* Mycket flytningar (för några dagar sedan var de vita som fil, nu är de vattniga, genomskinliga)
* Ingen mens än så länge
* Springer på toa och gör nummer två titt som tätt
Många tankar, mycket förvirring! Vi har två barn och planerade inte att skaffa ett tredje (i alla fall inte nu) men är det nu så att det är en liten på G så blir det så klart bra. Just nu känner jag mest att jag bara vill VETA! Avskyr ovisshet och att inte ha kontroll.
Hoppas att någon kan komma med input, kanske någon som känner igen sig? Eller någon som sitter i en liknande sits just nu?