• My102

Gravid trots mens eller är jag knäpp?

Jag vet att det enklaste är att ta ett gravtest, men nu

när jag inte har något så skriver jag här!

Jag började misstänka en graviditent när mensen var sen. Sen kom den en vecka efter BIM. Varning för äcklig info. Men mensen var brun, rakt igenom, kom typ spottings i bindan men thats it i toalett kom det "ut" mer så att säga men det var som om det "fastande" i vaginan och kom ut via toabesök. Just då tänkte jag att det var väl bara en sån sorts mens. Ungefär en vecka efterråt så fick jag temphöjning under två dagar, och tung i skallen, trodde jag skulle bli sjuk men det gick över, mår illa titt som tätt. Vaknar tidigt varje morgon och kissar, detta gjorde jag även innan mensen kom och det fortsätter jag med och jag tömmer alltid blåsan innan längdags. Jag är inte den som kliver upp i onödan om jag säger så och har aldrig haft en vana att kissa två ggr på morgon, en tidigt och sen en andra gång när jag vaknar igen.

Kring BIM tog jag ett ÄL test som var positivt också. Vi hade samlag kring den tidpunkten min ÄL ev var med tanke på den sena mensen räknad. Jag har oregelbunden mens och jag har mer eller mindre noll koll på när jag har ÄL, det är cirka siffror eftersom mensen kan dyka upp med förseningar.

Är det någon med erfarenheter kring mens trots grav?

• Svar på tråden Gravid trots mens eller är jag knäpp?
  • ensamärstark

Du tog alltså inget gravtest runt BIM? Eller alls? Jag tycker isf att du ska testa imorgon med ett sådant

• Carambolan

Jag tycker att det låter som att du kan ha haft ett tidigt missfall.

• Vilgot o Lillpyret

Det är fullt möjligt att blöda under graviditet, det kan vara allt från lite, lite brunt till forsande klarrött. För min del så har det varit så då jag väntat båda mina barn. Ta du ett test så får du reda på hur det ligger till. Lycka till!

• My102
    ensamärstark skrev 2016-08-10 02:29:07 följande:

Du tog alltså inget gravtest runt BIM? Eller alls? Jag tycker isf att du ska testa imorgon med ett sådant

Jag tog ett ÄL test som var positivt :) det är synd att jag bor så långt bort från en affär! Samtidigt så har jag så många ggr förr "slösat" pengar på gravtest så det känns sisådär
  • My102
    Carambolan skrev 2016-08-10 07:01:55 följande:

Jag tycker att det låter som att du kan ha haft ett tidigt missfall.

Jag tänker, ska inte det göra väldigt ont? :/ jag brukar ha en jävulsk mensvärk men den här gången var det lite molande bara..tänker att på missfall så blöder man som fan å har ont som fan? Kanske inte är så om det är tidigt? Bör tillägga att dagen för mens så hade jag huvudvärk å mådde illa, kräk illa, så jag slutade tidigt på jobbet och gick hem sjuk, händer sällan. Sen sov jag hela eftermiddagen/kvällen. Inte några problem att äta däremot. Jag fick mensen på eftermiddagen.
  • Carambolan
    My102 skrev 2016-08-10 11:55:15 följande:

Jag tänker, ska inte det göra väldigt ont? :/ jag brukar ha en jävulsk mensvärk men den här gången var det lite molande bara..tänker att på missfall så blöder man som fan å har ont som fan? Kanske inte är så om det är tidigt? Bör tillägga att dagen för mens så hade jag huvudvärk å mådde illa, kräk illa, så jag slutade tidigt på jobbet och gick hem sjuk, händer sällan. Sen sov jag hela eftermiddagen/kvällen. Inte några problem att äta däremot. Jag fick mensen på eftermiddagen.

När jag fick missfall, bara en vecka efter bim, så var det precis som vanlig mens men lite mer klumpar (i toaletten, precis som du beskrev). Hade jag inte börjat må illa och testat positivt bara ett par dagar innan så hade jag definitivt misstagit det för mens.
  • Erla

Missfall behöver inte göra ont. När jag gick igenom mitt sena missfall kände jag i princip ingenting när det kom till smärta. Vid mitt tidiga däremot, var det inte skoj. Så jag kan bara anta att det är individuellt och varierar från graviditet till graviditet. 

Råder dig, som övriga här, att ta ett gravtest. Äl-test kan ge positivt av flera olika orsaker och är därför inte tillförlitligt. Mensen kan också variera i mängd och ibland kan det bli så som för dig utan att det är något fel eller beror på graviditet. Att mensen var sen kan också bero på att äl var sen eller rent utav uteblev, eller av en mycket trevligare anledning så som vid graviditet. 

Med andra ord är det enda säkra sättet att veta, att ta ett graviditetstest :) 

• ensamärstark
    My102 skrev 2016-08-10 11:51:48 följande:

Jag tog ett ÄL test som var positivt :) det är synd att jag bor så långt bort från en affär! Samtidigt så har jag så många ggr förr "slösat" pengar på gravtest så det känns sisådär

Förstår det! Vi har försökt i två år nu o vill inte veta hur mycket pengar jag lagt på test! Haha. Men hade jag varit i sin sits nu hade jag köpt ett test ändå för att vara på säkra sidan
  • Jospice

Jag har förstått det så att när man har ÄL så höjs temperaturen - om man blir gravid fortsättertempen vara höjd under hela graviditeten. Det skulle kunna förklara varför du fick positivt på ditt ÄL-test efter BIM. Mankan blöda under graviditeten också har jag hört. Beställ hem tester om du bor långt från affär. Kan bli billigare också :)

• Aliyah
    My102 skrev 2016-08-10 11:55:15 följande:

Hur gick det?
  • My102
    Aliyah skrev 2016-08-20 19:21:13 följande:

Hur gick det?[/

[quote=76899569][quote-nick]Aliyah skrev 2016-08-20 19:21:13 följande:[/quote-nick]Hur gick det?

Tog ett test nu i veckan å det var ingenting, kroppen kan nog spela ett å två spratt med en!
  • Aliyah
    My102 skrev 2016-08-20 22:49:07 följande:

Tog ett test nu i veckan å det var ingenting, kroppen kan nog spela ett å två spratt med en!

Åh ok lycka till nästa gång <3
Svar på tråden Gravid trots mens eller är jag knäpp?