Gravid trots mens eller är jag knäpp?
Jag vet att det enklaste är att ta ett gravtest, men nu
när jag inte har något så skriver jag här!
Jag började misstänka en graviditent när mensen var sen. Sen kom den en vecka efter BIM. Varning för äcklig info. Men mensen var brun, rakt igenom, kom typ spottings i bindan men thats it i toalett kom det "ut" mer så att säga men det var som om det "fastande" i vaginan och kom ut via toabesök. Just då tänkte jag att det var väl bara en sån sorts mens. Ungefär en vecka efterråt så fick jag temphöjning under två dagar, och tung i skallen, trodde jag skulle bli sjuk men det gick över, mår illa titt som tätt. Vaknar tidigt varje morgon och kissar, detta gjorde jag även innan mensen kom och det fortsätter jag med och jag tömmer alltid blåsan innan längdags. Jag är inte den som kliver upp i onödan om jag säger så och har aldrig haft en vana att kissa två ggr på morgon, en tidigt och sen en andra gång när jag vaknar igen.
Kring BIM tog jag ett ÄL test som var positivt också. Vi hade samlag kring den tidpunkten min ÄL ev var med tanke på den sena mensen räknad. Jag har oregelbunden mens och jag har mer eller mindre noll koll på när jag har ÄL, det är cirka siffror eftersom mensen kan dyka upp med förseningar.
Är det någon med erfarenheter kring mens trots grav?