• pernillastur

Torra slemhinnor och försöker bli gravid

Hej,
    Vi försöker att bli gravida men det går inte så bra för tillfället. Vi vill ha regelbundet sex men jag får alltför ofta problem med mina slemhinnor. Dem blir helt enkelt för torra och gör ont... 
    Jag undrar om det finns någon som har några tips för hur man bäst löser detta fenomen?
    Jag läste här att glidmedel kan vara en lösning. Men är inte det bara en tillfällig lösning? Vilket märke fungerar bäst för dig?
    Mvh,
    Pernilla
  • Svar på tråden Torra slemhinnor och försöker bli gravid
  • Carambolan

Tillfällig lösning på så vis att det inte botar dina slemhinnor, men du kan ju använda det varje gång ni har sex om du vill. Jag brukar använda den vattenbaserade Klick, den är inte så kladdig och finns att köpa på vilket apotek som helst. Är du väldigt torr kanske ett silikonbaserat håller längre.

• Anonym (En till)
    pernillastur skrev 2016-08-10 09:59:19 följande:
    Hej,
    Vi försöker att bli gravida men det går inte så bra för tillfället. Vi vill ha regelbundet sex men jag får alltför ofta problem med mina slemhinnor. Dem blir helt enkelt för torra och gör ont... 
    Jag undrar om det finns någon som har några tips för hur man bäst löser detta fenomen?
    Jag läste här att glidmedel kan vara en lösning. Men är inte det bara en tillfällig lösning? Vilket märke fungerar bäst för dig?
    Mvh,
    Pernilla
    Pre-seed! Vanligt glid kan hindra spermier från att nå fram..
Svar på tråden Torra slemhinnor och försöker bli gravid