Vi försöker skaffa barn men båda har tappat lusten... Vad kan vi göra?
Kort historia lång.
Vi har varit ihop i 7 år, vi har ett gemensamt barn och jag har ett barn sen innan.
Vi började försöka på ett syskon till år 2013.. Vart gravid 2014, men fick missfall. Har sen dess försökt skaffa barn, och nu är vi under utredning om varför det inte funkar...
Vi har försökt varje månad med ägglossningstest, och hålla koll på menscykeln osv... Vi har gjort allt för att lyckas.. Nu har vi nästan gett upp. Vi har ju förstått att nåt är fel annars skulle vi blivit gravida..
Och nu känner vi båda att det varit jobbigt ett tag.. ca 1 år så har våran lust minskat fruktansvärt.. Från att ha sex 3-4 gånger i veckan. Till att ha sex kanske 3 gånger i månaden.
Och 2 av dom dagarna är ägglossningsdagar. Då vi båda tvingar oss till sex, just för vi vet att vi måste fortsätta försöka, annars skulle vi ångra oss. Vi önskar inget hellre än fler barn...
Men all annan övrig tid är lusten nästan borta... Vi har en låda med sexleksaker vi aldrig använder.. Vi försöker ha långa förspel... Men vi kommer ingen vart.. Jag känner mig torr, och han känner prestationskrav.. Vi duschar tillsammans, sover alltid tillsammans. men det leder aldrig till sex.
I övrigt så pratar vi mycket, vi kramas och pussas ofta. Vi har mycket närhet kvar och våran relation är stabil. Dock är vi båda ledsna över att det är svårt att bli gravida. Och vi vill ju gärna kunna ha sex för att kunna bli gravida. Men också så vill vi få tillbaka vårat bra sexliv vi en gång hade.
Har någon något tips?
Någon som varit i samma situation och förstår hur tärande det är på sexlivet att försöka skaffa barn? och hålla igång ett roligt sexliv samtidigt...