• Tigerhonan

Kopparspiral men ingen mens

I början av maj satte jag i en kopparspiral. Blödde lite varje dag i nästan en månad. 3 juni fick jag gulkroppshormon i 10 dagar som stoppade blödningen. Runt 15 juni fick jag vanlig mens i typ 1,5 vecka och fortsatte sen blöda lite varje dag i ytterligare 1-2 veckor. Sedan dess har jag blött en gång väldigt lite och det var för 1,5 vecka sedan ungefär. Som en mellanblödning. Skulle haft min mens runt den 15 juli men den har inte kommit än. Haft senaste två veckorna vart väldigt slutkört i kroppen och orken är borta, senaste dagarna illamående och ömma bröst samt växtvärk i livmodern. Tog ett gravtest ungefär en vecka efter jag egentligen skulle fått min mens men visade negativt. Inte tagit något nytt sedan dess.

Finns det möjlighet att jag är gravid trots kopparspiral? Någon annan som har erfarenhet av att mensen försvinner med kopparspiral? Den ska ju inte påverka hormoner.

• Svar på tråden Kopparspiral men ingen mens
  • Jennsapennsa

Har inte hört någon som blivit av med mensen med kopparspiral utan mer fått mycket mer blödning av kopparspiral.. När det kommer till graviditet fast man har kopparspiral är jag ett levande bevis på. Beviset är 5 dagar gammal idag.. Enligt barnmorskan så måste kopparspiralen sitta exakt rätt annars skyddar den inte.. Min satt för långt ner så den skyddade inte alls..

• Tigerhonan

Hur märkte du att du var gravid och hur långt gången var du?

Räknade på senaste mens jag hade att om jag or gravid nu så går jag in i vecka 9 i morgon. Ringde BM idag och berättade läget, tydligen kostar det att göra gravtest där också nu så hon tyckte jag lika gärna kunde köpa ett själv och göra. Får pengar den 19 så ska köpa ett då och testa men vill inte vänta så länge så försöker låna pengar av någon. Kände på tappen bara för att idag och den kändes hård men mjuk och fuktig på samma gång. Läste att det kan tyda på graviditet då. Känner tråden på ena sidan bara av spiralen så den kanske inte sitter som den ska då?

• Tigerhonan

Hade pengar på kontot så det räckte till ett test så gick till Apoteket och köpte ett. Testade mig precis men visade negativt. Nu då?

Blir att ringa kvinnokliniken i morgon iaf, se vad dom säger om det.

• Jennsapennsa

Jag hade exakt samma symptom som jag hade när jag väntade mitt första barn så jag var tvungen att ta ett test och plus var det.. Jag var närmare vecka 12 när jag tog testet.. För jag hade ju skydd så skulle ju inte bli gravid..

• Tigerhonan

Jag insåg precis en sak. Jag hade p-spruta innan jag satte i spiralen. Den gick ur kroppen i maj ungefär samtidigt som jag satte i spiralen. Läste att ägglossningen kan utebli sex till åtta månader efteråt så lär nog inte få någon mens i år.

• Tigerhonan

Åkte till gyn jouren igår då jag hade fruktansvärda magsmärtor igår och sparsam blödning samt att jag kände av spiralen under sex dagen innan. Den satt som den skulle men plockade ut den ändå för att testa vara utan. Smärtan försvann en timme efter. Och nu idag verkar det som mensen kom. Blöder normal mängd hittills och normal mensvärk. Får se om det fortsätter eller stannar av som det gjort innan. Men verkar som kopparspiralen blockerade mensen?

Svar på tråden Kopparspiral men ingen mens