• kallebanana2

Söker uppehållstillstånd för flickvän: Migrationsverket vill ha korrespondans

Hej på er,

Håller på och söker permanent uppehållstillstånd för min flickvän så att hon kan komma hit och bli min sambo.

Migrationsverket vill nu ha utdrag från från år korrespondans, typ Facebook-konversationer och liknande. Någon som vet vad det är de letar efter? Tänkte ta screenshots från våra chattkonversationer, men nån som har nån uppfattning om hur mycket man ska skicka och vad det är de vill se?

/KB2

• Svar på tråden Söker uppehållstillstånd för flickvän: Migrationsverket vill ha korrespondans
  • Anonym (?)

Men ha ni träffats innan?

• Anonym (...)

De vill nog kolla ifall ni verkligen är kära eller om det är bluff.

Har ni träffats innan? Om inte, har ni sagt det till dom? Isåfall är det nog därför de vill ha det. För att se ifall ni verkligen är "tillsammans" och inte bluffar.

Skicka en månad konversation ifall ni har det, det borde räcka tror jag! Isåfall kommer de bara att höra av sig och säga att de vill ha mer om det är något osv..

• Anonym (Z)

Ta lite olika. Lite från början av förhållandet, lite från "mitten" och lite från nu. Allt med datum. Skulle jag gjort iallafall. Skicka med så mycket som möjligt, ju mer de får ju mindre vill de ha sedan och ju snabbare kan de ta ett beslut.

Svar på tråden Söker uppehållstillstånd för flickvän: Migrationsverket vill ha korrespondans