• pempem

Skällande hund!

Hej,

Vi bor mitt i stan och har förståelse för att det förekommer oljud när man bor så. MEN, konstant i 2 veckor har det stått en hund på en balkong tvärs över gatan o skällt så det ekar över hela kvarteret. Extremt enerverande, speciellt kväll/natt.. Vi bor i hyresrätt men tror lägenheten där hunden bor är bostadsrätt.

Kan man ringa Securitas ändå? Eller ska man ringa någon djurskyddsförening? Hunden verkar uppenbarligen inte må bra då ingen tycks bry sig o lära den att inte skälla konstant!

Någon som vet hur man agerar i en sån här situation?

• Svar på tråden Skällande hund!
  • Birgitta02

Du ska ringa störningsjouren i första hand. De kommer gå dit och höra sig för. De kommer även skriva rapport till hyresvärden/styrelsen. Och sen får de agera.

Möjligen är inte ägarna hemma och har inte en aning om att hunden skäller när de är borta.

• pempem

Kan man ringa störningsjour när det är en bostadsrätt med? Vi bor i hyresrätt och lägenheten i fråga bostad. Hunden skäller från balkongen med öppen dörr, dom borde ju vara hemma för dörren kan inte vara öppen alltid :/

• Klickerträna

Stackars hund! Varför har ni låtit det gå två veckor innan ni agerar?
    Civilkurage är minsann inte vad det var förr.

• Birgitta02
    pempem skrev 2016-08-10 18:31:16 följande:
    Kan man ringa störningsjour när det är en bostadsrätt med? Vi bor i hyresrätt och lägenheten i fråga bostad. Hunden skäller från balkongen med öppen dörr, dom borde ju vara hemma för dörren kan inte vara öppen alltid :/
    Ja. Jag har bostadsrätt och vi har störningsjour vi kan ringa. Dagtid får man i princip störa ganska mycket. Men OM detta sker flera timmar dagtid varje dag, så kan du ringa dom och fråga om det är de som ska agera eller nån annan. Jag hade kontaktat deras styrelse också. Om inte annat så för hundens skull. Nåt är uppenbarligen rejält uppåt väggarna fel.
Svar på tråden Skällande hund!