• Paola1215

Resa till Prag med bebis i barnvagn

Hej!

Har en bebis på 8 månader och skulle vilja åka till Prag nu i augusti. Nån som varit där med bebis? Tips? Läste nånstans att det skulle vara något svårt att ta sig runt med barnvagn men jag har en stokke som klarar av det mesta. Vill åka dit för jag läste det ska vara så vackert samt det är nära och med bra priser. Det är ingen resa för barnets skull utan han följer med för jag har ingen att lämna honom med, plus att han är så liten. Tack för info!

• Svar på tråden Resa till Prag med bebis i barnvagn
  • SVejsan

Pragborna har själva barnvagnar... Så hur menar du?

Vad vill du/ni se i prag= då kan man säga om det är mer eller mindre anpassat.

• Vickan I

Hela Prag är väl mer eller mindre Kullersten och en Stokke är nog ganska stum att köra på det hela dagarna. Men klart det går.

• arianne03

Till vissa saker man vill titta på är det mycket backar och/eller kullersten (eller smala gränder), men så länge du är medveten om det så ser jag inte att det inte skulle gå.

• Carambolan

Ta med en bärsele och ett barnvagnslås också, om ni gärna vill ha med er vagnen. I stora delar av staden går det bra med barnvagn men bitvis är det bökigt och då kan ni ju endera bara låsa fast vagnen på plats eller lämna den på hotellrummet över den turen.

• Paola1215
    SVejsan skrev 2016-08-11 09:16:47 följande:

Pragborna har själva barnvagnar... Så hur menar du?

Vad vill du/ni se i prag= då kan man säga om det är mer eller mindre anpassat.

Hej! Jag menar att jag fick höra från folk att Prag inte var någon stad för att ta med sig en bebis plus att det var svårt att köra vagn på gatorna. Men precis så, folk har ju barn i Prag också så jag ser inte varför man skulle missa åka dit pga lite svårighet att gå med en bebis i vagn...
  • nnnnnnnn

Ja, det var en gammal vagn med massor av gung i = perfekt på kullerstenen.
    Det är ingen jämn och fin kullersten som här hemma, det är knöligt som tusan. Så se till att det finns gott om gung och ta med bärselen.
    Varför inte köpa/låna en gammal vagn som man inte är så rädd om?

• Paola1215
    nnnnnnnn skrev 2016-08-11 11:09:25 följande:

Ja, det var en gammal vagn med massor av gung i = perfekt på kullerstenen.

Det är ingen jämn och fin kullersten som här hemma, det är knöligt som tusan. Så se till att det finns gott om gung och ta med bärselen.

Varför inte köpa/låna en gammal vagn som man inte är så rädd om?

Hmm jag har också en Brio som jag hade med äldsta barnet, det skulle nog gå bra kanske men den är ganska bred så jag vet inte om i slutändan kommer det bli jobbigare att ta sig fram på vissa ställen?
  • Fjäril kär

Vad är det tänkt att ni ska göra och se i Prag?

I gamla stan är det knöliga kullerstenar, backigt och också mycket trappor upp/ner in till kaféer och så.

I övriga Prag är det precis som i vilken annan stad som helst. Hissar och ramper kan finnas och vanliga släta gator.

Precis som med sevärdheter och shopping i Sverige så kan det vara bra om ni checkar läget på det ni tänkt se/göra och hur ni tar er in/dit med vagn.

Svar på tråden Resa till Prag med bebis i barnvagn