• Orkide

Vad kan jag sälja denna vagn för

En syskonvagn Mountain Buggy Duet. Två sittdelar och en liggdel. Regnskudd till en sittdel och liggdelen.

Det är luftdäck men dock har ett däck spruckit och det får köparen köpa till själv. Vagnen är

Inköpt hösten 2013 i Sverige. Bor i Stockholm om det spelar någon roll.

Vad tror ni jag kan sälja den för?

• Svar på tråden Vad kan jag sälja denna vagn för
  • Lisa24

Köpte en liknande syskonvagn för 500 kronor via en köp- och säljgrupp på Facebook. Då behövde jag inte köpa till något till vagnen.

• Lisa24

Förtydligande jag behövde inte köpa till något däck till vagnen.

• Orkide
    Lisa24 skrev 2016-08-11 14:00:14 följande:

Köpte en liknande syskonvagn för 500 kronor via en köp- och säljgrupp på Facebook. Då behövde jag inte köpa till något till vagnen.

500kr det är ju inget.. Köpte vagnen för 9500kr.
  • Carambolan

1000 kr hade jag tyckt var rimligt att betala.

• Friedan

Min erfarenhet efter att både sålt och köpt rätt många begagnade vagnar är att de i princip måste se nya ut för att man ska få "bra" betalt. Det ser ut som att handtaget också är trasigt? Med tanke på de fel som är tror jag den är svårsåld eller runt 500-1000kr. Är nog enklare att sälja om du fixar hjulet innan försäljningen.

• Fjäril kär

En vagn i nyskick max halva nypriset är praxis.

En vagn i halvdant skick 500-1000 kronor.

Eftersom det finns så mycket vagnar att köpa så är andrahandsvärdet väldigt lågt.

• Druvsockret

Jag köpte en vagn för 11000:-, årsmodell 2011. Använd av ett barn.

Handaget var sprucket i skumgummit. Ett däck, inkl. hjul var bytt. Till vagnen ingick en del tillbehör, bl.a. ett supersmart regnakydd, åkpåse, hjulskydd, samt typ fyra extra tillbehör.

Jag sålde den för 4000:- har jag för mig. Sålde den cirka fyra år efter inköpet.

• Druvsockret

Jag köpte den ny, alltså. Men jag använde den endast till ett barn i cirka 1-1,5 år innan jag bytte vagn.

Vagnen hade liggdel och sittdel.

Den hade endast förvarats inomhus.

En annan vagn köpte jag begagnad för 1100:-, skänkte sedan bort den efter 1,5-års användning. Orkade inte ta bilder och sälja.

• Orkide

Tack för tips. Vart säljer man den då blocket eller tradera

Svar på tråden Vad kan jag sälja denna vagn för