Amning/sömn, första tiden med barnet?
Har lite funderingar jag inte hittar svar på eller vet hur jag ska lösa på bästa sätt..
Bebisen kommer snart och känner mig ganska trygg med det mesta, det blir vad det blir tänker jag. Det enda jag har funderingar om är sömnen för oss föräldrar och sängplatser och amning.
Just nu har vi ju vårt sovrum med en bedside crib, (tänker att bebis bör sova nära till en början) sen flytta in till sitt rum när tiden är inne. I sitt rum har bebis splälsäng och vi har en 90 säng där för oss vb..
Då är det ju det här med amning och pip under natten. Om den andra föräldern som ska arbeta får sömnen avbruten hela tiden av att jag måste amma och bebisen piper är det då bättre att man sover isär första tiden helt? Eller att vi börjar i vårat sovrum allihop och jag går iväg med bebis om det blir för livat?
Ska jag ha kvar 90 sängen i sovrummet eller bara ha en skön amnings-fåtölj där? Har inte överdrivet med plats och sängen tar upp mkt utrymme. Hur gör ni? Hur har ni planerat er första tid och med barnrummet så alla får en god nattsömn? Har ni extra sovplats någonstans eller hur löser ni det enklast?
/hälsningar