• sigge1235

Hur snabbt ska hcg:t öka?

Sedan jag testade positivt för några dagar sedan så har mitt hcg ökat fint på Stickan men imorse var det ingen skillnad, eller nästan mindre än vad det hade varit dagen innan - bör jag vara orolig? Grav.symptomen är definitivt kvar. Vecka 5 imorgon.

• Svar på tråden Hur snabbt ska hcg:t öka?
  • syntharen

Det går inte att avgöra hur hcg stiger genom att granska styrkan på stickorna. Ibland har man mer eller mindre koncentrerat kiss. Sluta testa (jag vet att det är svårt, har själv 4 missfall mellan mitt första barn och den här graviditeten), du är gravid! Grattis!

• Cyanea

Precis som syntharen säger så kan man inte se stigningen med stickor. Det är inte vad de är gjorda för. De ska bara upptäcka om det finns hCG i urinen eller inte. Jag råder dig att sluta testa snarast möjligt, det skapar bara en massa oro. Har du druckit mycket en dag och därför får svagare test kommer du bara få ångest. 

Jag förstår att du försöker förbereda dig ifall att något hemskt skulle hända, men ärligt talat - får du missfall så kommer du inte bli mindre ledsen för att du "visste om det". Tvärtom. Ju längre du går och oroar dig, ju mer sliten skulle du vara om det hände och bara sörja längre eftersom du börjar redan i förtid. 

Grattis till graviditeten och lycka till :)

Svar på tråden Hur snabbt ska hcg:t öka?