Namnet Märta?
Vad tycker ni om namnet Märta? Har ni mött några små som heter Märta och var bor ni isåfall?
Andra namn vi fastnat för är:
Astrid
Ingrid
Anna
Vad tycker ni om namnet Märta? Har ni mött några små som heter Märta och var bor ni isåfall?
Andra namn vi fastnat för är:
Astrid
Ingrid
Anna
Jag gillar verkligen namnet Märta! Det är jättefint
Ingrid och Märta tycker jag är superfina namn!
Löve Märta! Rejält och fint och inga smeknamn. Hade gärna tagit det själv om det inte var för att det låter fult på min dialekt. Tycker att det varit ganska vanligt i flera år nu. Bor i Småland, men tycker även att det är vanligt på andra ställen.
Aödrig hört Märta fjärta. Mobbning kommer alltid finnas och hade bamnet ställt till sådana problem för bärarna så hade det inte varit så vanligt.
Tycker Märta låter fint. Sött & stilfullt.
Jag vet en liten flicka som heter Märta. Hon e 5 år typ & bor som jag i Sthlm. :)
Av andra namnen du räknar upp gillar jag Ingrid och Anna. Men Astrid e inget namn jag skulle ge till ett barn (fast det e inget fel med det i sig förstås).
Min dotter heter Märta och är fem år, har alltid fått mycket positiv respons för namnet under åren som gått.
På dotterns dagis finns ytterligare två Märtor, vi bor i södra Sverige.
Jag har träffat på nån liten Märta och ett par Märta/Marta i min ålder (runt 40.)
Tycker det är ett fint namn, skulle avsolut välja det bland era förslag.
Märta är ett jättefint namn! Känner inte alls igen Märta fjärta, men det beror nog lite på var man bor också. Här i småland där jag bor, används inte ordet fjärt eller fjärta. Vi fiser bara eller möjligvis pruttar och vissa kanske lägger en brakare.
Tack alla. Jag har nu känt lite på namnet Märta och det är det första namnet som känts 100% rätt när jag säger det. Kanske att det blir en liten Märta nu om pappan håller med.
Märta är jättefint! Variant om du vill slippa dumma rim, vilket jag inte tror uppstår känner en liten flick som heter Nora..., är Marta. Också det jättefint :)
Inget jag valt själv, Märta och Greta gillar jag inte (även om inte Greta var med bland dina namn ovan).
Ingrid är fint, men hade inte valt det som förstanamn.
Anna, för vanligt.
Astrid, fint och heter dottern i mellannamn.