Hur ska jag göra med min sambo?
Jag och min sambo har varit ihop i 7 år och väntar nu vårt tredje barn tillsammans (en 1åring och en i himlen <3 ).. Vårt förhållande går väldigt upp och ner, framförallt nu när jag är gravid igen och mina hormoner är lite här och var. Vi tjafsar väldigt mycket, ofta pga att jag stör mig på något han gör och sen blir det bråk då han inte gillar min ton eller vad jag säger till honom. Så ofta startar bråken pga mig. Nu till problemet; När han väl blir arg, så blir han arg väldigt snabbt och väldigt mycket, Det tänder liksom till och han vräker ur sig både det ena och det andra. Ofta är det ord som "Du är dum i huvudet", "Du är inkompetent" och "Ditt cp" som jag får höra. Våra uppväxter skiljer sig rätt mycket åt men i min familj så säger man inte sånt till de man älskar, oavsett hur mycket man bråkar. Jag kan vara kaxig som fan, det erkänner jag, men jag säger aldrig någonsin några sådana ord. I min värld så gör man inte så.
Tidigare har jag känt att det sårat mig men att jag ändå kan skaka av mig det. Men nu när han säger det inför vår son vet jag inte hur jag ska agera. Jag är orolig för hur det påverkar vårt son att hans mamma kallas för idiot av sin pappa mitt framför honom.
Jag är medveten om att jag kan bita ihop och undvika att det blir bråk så ofta som det blir pga mitt humör. Men alla par bråkar. Och även om jag håller käft o biter ihop så kommer ändå bråk så småningom och då reagerar han ju oavsett som han gör.
Har försökt prata med han men det leder ingenvart alls. Han menar att jag får skylla mig själv som startar bråk. VAD SKA JAG GÖRA?