• VitaUgglan

Mammaledig och jobbångest!

Som rubriken lyder! Jag är just nu mammaledig, och jag har jobbångest som inte är av denna värld! Min som är nu ett 6 månader så jag ska vara hemma en stund till.. Vilket gör att jag ju hinner söka andra jobb men jag vet inte vad jag ska göra?! Jag jobbar just nu på industri har ingen direkt utbildning att falla tillbaka på heller..

Kan man plugga och vara mammaledig samtidigt? Jag är intresserad av fritidspedagog eller elevassistent.. Hur tar man kontakt med en SYV?

Vart börjar man om man tar steget till plugg.. Hjälp!

• Svar på tråden Mammaledig och jobbångest!
  • VitaUgglan

Jag har tänkt göra det men vet inte riktigt vad man ska säga, bokar man en tid för rådgivning bara eller hur funkar det?

• MyDestiny

Ja boka en tid bara. Så kan du fråga om de yrken du är intresserad av. De kan kolla upp hur stor brist/chans till jobb det är efter utbildning, vart utbildningen finns, kontrollera dina betyg och se om de räcker eller om du tex behöver komplettera innan.

Jag visste inget när jag gick dit, bara att jag ville plugga till något helt annat. Samtidigt har jag små barn så ville inte flytta eller pendla för långt. Och jag ville att det skulle finnas gott om jobb när jag studerat klart. Sen visste jag inte hur långt betygen räckte, om jag behövde göra högskoleprovet osv.
    Fick jättebra hjälp med allt :)

Svar på tråden Mammaledig och jobbångest!