• Nlg

15 timmar?

Hej! Jag har ansökt om inskolning snart toll min ettåring men är osäker om jag gjort rätt.

Sökte en 15 timmars plats då jag är arbetslös, men hur blir ser ifall jag får jobba extra 2 dagar exempelvis en vecka?

Tänkte prata med förskolan givetvis men vill ändå höra med er hur det blir?

• Svar på tråden 15 timmar?
  • AnkiC

Nu vet jag inte vilken kommun det gäller och hur ansökningarna är utformade i din kommun men om du är arbetssökande ska du kunna kryssa i att du är arbetssökande. Man har rätt till att öka tiden så fort man får jobb, ska gå på intervjuer, kurser mm.

• violis

Hur det funkar beror lite på vilken sorts avgift kommunen har, i " min" kommun är det sk maxataxa så om ditt barn skulle gå hos oss så är det bara att säga till att du fått jobb och vilka tider du ska jobba ( ringer de på morgonen så du behöver lämna när vi öppnar är det bara att " dyka upp" annars säger du till så fort du vet) får du jobb tex mån -tisdag så kan du " flytta" de timmarna mot de barnet skulle gått tex tis-tors annars blir det bara extra tid den veckan. I kommuner där man betalar "timtaxa" så brukar man få fylla i " extra tid" varje månad som man sedan debiteras för i efterhand Mon oavsett vilken sorts taxa kommunen har brukar det inte vara några problem med extra tid , vi är vanan vid föräldrar som står på inringning 😃

Svar på tråden 15 timmar?