• amomentlikethis

Vårdbidrag för fler än ett barn?

Behöver lite hjälp, tips och råd.

Har vårdbidrag idag för ett barn. Nu har barn nr 2 också fått diagnos inom samma område och jag ska söka vårdbidrag även för detta barnet.

Nu är det ändå dags att förnya för barn 1 och jag är inte insatt i hur man söker för båda.

Är det i samma ansökan eller två enskilda?

Tacksam för lite hjälp från andra som är insatta :)

• Svar på tråden Vårdbidrag för fler än ett barn?
  • malda1974

Det är en ansökan. Jag har vb för 3 barn och lämnade in en ansökan för alla barnen, hade samtal med FK där vi gick igenom varje barns behov.

• amomentlikethis
    malda1974 skrev 2016-08-15 14:48:53 följande:

Det är en ansökan. Jag har vb för 3 barn och lämnade in en ansökan för alla barnen, hade samtal med FK där vi gick igenom varje barns behov.

Okej, funkar det med en ansökan även om barnen inte har samma läkare eller går på samma enhet?
    Jag antar att jag då bara skickar med båda vårdbidragsansökanspapperna från läkarna och sedan bifogar mitt egna skriva gemensamt om barnen?
  • mammatill6
    amomentlikethis skrev 2016-08-15 17:13:07 följande:

Okej, funkar det med en ansökan även om barnen inte har samma läkare eller går på samma enhet?

Jag antar att jag då bara skickar med båda vårdbidragsansökanspapperna från läkarna och sedan bifogar mitt egna skriva gemensamt om barnen?

exakt.
  • malda1974
    amomentlikethis skrev 2016-08-15 17:13:07 följande:
    Ja det gör det, bara att du skickar in.
Svar på tråden Vårdbidrag för fler än ett barn?