• MariaLinnea

Finast namnkombination andranamn Märta?

Ni som orkar, hjälp mig med andranamn till Märta.
    Märta =släktnamn från min farmors mamma (har träffat) och kommer att vara tilltalsnamn.
    Sophia=släktnamn, makens syster (lever). Har eg sagt att andranamn skall vara Sophia så det blir nog dumt att ta bort? 
    Anna= släktnamn från allas sidor. Svärmor vill gärna att vi tar Anna då det också är hennes farmors namn. 
    Ingrid= Namn från min farfars syster (dog när hon var 14 år).
    Eleonora= Min mans sida av släkten, längre bak i tiden
    Hedvig= inget direkt släktnamn, men vackert och jag älskar.

Älskar kombon Hedvig Eleonora eller Hedvig Sophia då det låter mycket elegant ihop och Hedvig Eleonora och Hedvig Sophia verkar varit starka kvinnor.
    För övrigt tycker jag alla namn på listan är vackra var för sig. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finast namnkombination andranamn Märta?
  • MadHatter

Jag tycker Märta Hedvig Eleonora är väldigt fint.

Med Sophia tycker jag att Märta Ingrid Sophia är finast eller Märta Hedvig Sophia.

Jag föredrar tre namn men bland de med fyra gillar jag nedanstående bäst:

Märta Sophia Hedvig Eleonora. Jag föredrar när tilltalsnamnet är först.

Röstade på Märta Ingrid Sophia

Men nu har jag inte tagit hänsyn till släktingarna utan bara skönheten i namnen, och jag gillar inte Anna lika bra som de andra. Men med den historia du nämner hade jag nog ändå behållt Anna, och valt Märta Anna Sophia som inte finns bland dina alternativ. För mig är andranamnens koppling till släkten viktig.

• MariaLinnea

Tack för svar! Inte helt enkelt att få ihop det. Jag tycker mycket om namnet Anna, men tycker inte det låter så bra med de övriga. Jag vill gärna att det flyter bra också.
    Tack för din kommentar :)

• HMV

Märta Anna Sophia tycker jag låter fint. Bättre med tilltalsnamn först för att undvika missförstånd.

• Dixie

Jag hade valt Märta först, mest praktiskt så - Märta Ingrid Sophia!

• ElsaLuvan

Jag tycker att du ska välja en kombination med Hedvig i om du nu älskar det - strunta i vad alla andra tycker och vill!

Svar på tråden Finast namnkombination andranamn Märta?