• Oline

Ngn som vill gissa kön utifrån RUL-bild? :)

Någon som vågar gissa kön utifrån min RUL-bild? Säkert ngn här som kan lite om skull theory tänkte jag :) Vore spännande att höra vad ni tror!

• Svar på tråden Ngn som vill gissa kön utifrån RUL-bild? :)
  • fjanten

Gissa på pojke, men bara för att det ser ut som min pojke gjorde på ultraljudsbilden kan alltså inget om teorin!

• Ilse79

Kan inte gissa bara på bilden men om du har måtten kan jag...På mitt första UL fick jag höra att flickor har mindre huvudmått i förhållande till t.ex. lårmåttet just runt v18. Får man t.ex. att lår och övriga mått är 18+2 medan huvudmåttet är 17+6, så ska det då betyda flicka. Kollade vid mina döttrars RUL och det stämde!

Det var en väldigt erfaren person som gjorde ultraljudet som sa detta till mig, och hon sa att det inte stod i någon vetenskap eller så, men att det aldrig hade slagit fel för henne. Lite kul!

• Oline
    fjanten skrev 2016-08-16 16:53:00 följande:

Gissa på pojke, men bara för att det ser ut som min pojke gjorde på ultraljudsbilden kan alltså inget om teorin!

Spännande, min magkänsla har nämligen sagt pojke ända från början ;)
  • Oline
    Ilse79 skrev 2016-08-16 16:57:11 följande:

Kan inte gissa bara på bilden men om du har måtten kan jag...På mitt första UL fick jag höra att flickor har mindre huvudmått i förhållande till t.ex. lårmåttet just runt v18. Får man t.ex. att lår och övriga mått är 18+2 medan huvudmåttet är 17+6, så ska det då betyda flicka. Kollade vid mina döttrars RUL och det stämde!

Det var en väldigt erfaren person som gjorde ultraljudet som sa detta till mig, och hon sa att det inte stod i någon vetenskap eller så, men att det aldrig hade slagit fel för henne. Lite kul!

Men åh vad spännande!! Jag fick inget papper eller liknande med måtten när vi var på ultraljudet, jag får fråga min barnmorska om hon det finns i min journal!
  • fjanten

Jag hade också en magkänsla som sa pojke, och var lite sur på mig själv några veckor efter ultraljudet eftersom jag sagt nej till att ta reda på könet. Jag blev så irriterad av att inte helt veta när jag verkligen "kände" att det var en pojke

Svar på tråden Ngn som vill gissa kön utifrån RUL-bild? :)