• Cecilah

Någon mer mellan 20-25 som vill följas åt på resan till en graviditet!

Hej! Är inne på första försöket sen jag och min man tyckte att det var dags med vår första bebis. 

Jag hoppas på ett plus denna månaden men jag är inte så säker på att det kommer ta sig första gången då jag hade bebislängtan i februari månad också och övertalade min man att vi skulle ha en bebis och vi försökte hela februari. Efter att jag inte blev gravid den månaden så kände vi att vi kan vänta lite till ändå eftersom vi var mitt i en flytt. 
    Så nu är det dags igen för bebisverkstad!

Äl borde varit runt 11-12e och bim är 27e augusti. Hade mycket stickningar i vänstra äggstocken sen ägglossning(mest 11e) så det var ju bra att jag kände den så tydligt. Förra månaden hade jag exakt samma stickningar vid äl men på höger sida. Så är ganska säker på att det var ägglossning. Båda gångerna var 15 dagar innan bim. 

Nu sitter jag såklart här på bim-11 och känner efter massa symptom. Har i några dagar haft stickningar från och till runt hela livmodern men mest på vänstra sidan. Inatt vaknade jag av en enorm stickning som fortsatte i några sekunder. Jag vill hoppas på att jag har turen att vara gravid men jag vet att man kan lätt inbilla sig.

Är det någon här som under sina graviditeter har känt stickningar så långt efter äl?

Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Någon mer mellan 20-25 som vill följas åt på resan till en graviditet!
  • Cecilah
    HittaNemo16 skrev 2016-12-01 13:32:20 följande:

Jag(23) och min sambo (26) håller på att försöka få vårt första barn. Jag har endometrios så för oss är det ivf som gäller, har just fått missfall i vecka 5 på vårt första försök och nu väntar vi på att få försöka igen!

Hej! Vart bor ni? För jag har sett att riktlinjerna nu är att båda i paret ska ha fyllt 25 år, men hoppas det inte är så! :)
  • HittaNemo16
    Cecilah skrev 2016-12-01 13:54:33 följande:

Hej! Vart bor ni? För jag har sett att riktlinjerna nu är att båda i paret ska ha fyllt 25 år, men hoppas det inte är så! :)

Riktlinjerna är att båda ska vara 25, men eftersom att jag är så pass sjuk och har stora förändringar av min endometrios så vill man inte vänta så vi blev ett undantag! ????
  • pigne

Är denna tråden fortfarande igång? I så fall hoppar jag in här! Vi är 25 år och detta är första försöket med första barnet för vår del. 

Tog ut min spiral (mirena) för ca 1 månad sedan, fick mens nästan direkt efter i den tiden då den "skulle" komma. Det jag är lite orolig för är att jag har så fruktansvärt dålig koll på ägglossning och allt sånt, så vi har mest bara legat när vi känt för det! Har försökt känna efter och gå på ägglossningssymptom, men har ingen koll egentligen. 

Om jag inte är gravid ska mensen komma till helgen/början av nästa vecka... Har tänkt göra mitt första gravtest imorgon bitti alltså innan missad mens. Har ömma bröst men vet inte om det beror på graviditet eller att jag ska ha mens, haha...

Blev lite luddigt inlägg här men ville mest skriva av mig tror jag! Hoppas verkligen på ett plus imorgon. Eller tror ni att det är för tidigt för att testa? Finns det möjlighet att bli gravid så snabbt efter att man tagit ut sin spiral? 

• Cecilah

Vi har faktiskt flyttat över till Facebook så ni kan PMa mig om ni vill vara med i gruppen :)

• Skoovde

Hur kan jag gå med i fb- gruppen?? Skickat meddelanden till några här på fl, men inget svar. Hur gör jag?

• Cecilah
    Skoovde skrev 2016-12-06 01:36:34 följande:

Hur kan jag gå med i fb- gruppen?? Skickat meddelanden till några här på fl, men inget svar. Hur gör jag?

Du har PM! :)
  • VictoriaBerggren

Vill ni vara med så skicka er mail till mig i ett PM:)

• VictoriaBerggren

Hur har det gått för alla? :) 

• FrökenMp
    VictoriaBerggren skrev 2017-05-15 23:09:10 följande:

Hur har det gått för alla? :) 

Jag är gravid i vecka 32+5! Helt sjukt att jag snart ska få:D
  • Emyx91

Jag vill gärna vara med i er grupp! Vi försöker nu att skaffa barn :)

• rosvatten

Jag vill gärna vara med också! Sambo 23 och jag fyller 23 nu i sommar. Har försökt i ett halvår ????

• Yopas

Jag plussade men fick ett konstaterat ma 1 mars i vk 12. Sedan dess har i get hänt! Vi är igång med att försöka igen, men guuud så segt allting känns att gå! Hade äl igår eller idag och har lyckats fått till det båda gångerna. Så ny hoppas jag att vi snart får vårt efterlängtade, nya plus. Tredje gången gillt isåfall! :)

Svar på tråden Någon mer mellan 20-25 som vill följas åt på resan till en graviditet!