• Mallangbg

IVF / ICSI tjej i 30 åldern

Hej !

Jag är en tjej i 30 års åldern min kille är 34 år vi genomgår IVF pga att min kille endast har 400 000 spermier. Vi har försökt själva i 1år men insåg då att något är fel. Jag har gjort mitt första försök som tyvärr misslyckades och startar igång på mitt andra nu augusti. Jag undrar om det finns någon gemnårig tjej där ute med samma typ av problem som vill ha kontakt genom behandlingarna. Så kan vi göra detta ihop ???? tror det kan vara bra att ventilera sina känslor.

• Svar på tråden IVF / ICSI tjej i 30 åldern
  • Jadu
    Mallangbg skrev 2016-09-10 13:12:17 följande:

Nu har jag gjort insättning. Bara att vara lugn och hoppas på det bästa nu då :) blir ju ruvdag 1 fast det har ju överlevt i fem dagar. När jag var klar ville jag bara skrika av glädje till folk "jag kanske ha en bebis i min mage" haha... men det gjorde jag inte.

Vad roligt! Håller tummarna att det går vägen :)
  • Mallangbg

Hej på er! Idag är det min ruvdag 16 (räknat ifrån ägguttag) tyvärr fick jag mensen i morse exakt samma dag som sist. Har även testat med gravid test men tyvärr inget barn för oss. Så himla tråkigt. Hit har det gått för er andra här på tråden ?

• Jadu

Jag kom på en ny fråga..

Hur har ni gjort med sprutor oså ifall ni vart på arbetet?

Jag jobbar både dag o kväll.

• Regnbågsdröm
    Jadu skrev 2016-09-21 21:00:44 följande:

Jag kom på en ny fråga..

Hur har ni gjort med sprutor oså ifall ni vart på arbetet?

Jag jobbar både dag o kväll.

Jag har ändrat i schemat så att jag inte jobbat kväll under sprut-tiden. Med menopur är det ju en omöjlighet att ha med på jobbet i princip. Plus att sprutorna ju ska tas samma tid varje kväll så.
  • Jadu
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 21:07:10 följande:

Jag har ändrat i schemat så att jag inte jobbat kväll under sprut-tiden. Med menopur är det ju en omöjlighet att ha med på jobbet i princip. Plus att sprutorna ju ska tas samma tid varje kväll så.

Ååh tack för svar.

Får se om man kan lösa det med ett tag bara dag.

Har ju några veckor kvar att trixa o fixa.
  • Regnbågsdröm
    Jadu skrev 2016-09-21 21:16:27 följande:
    Ååh tack för svar.

Får se om man kan lösa det med ett tag bara dag.

Har ju några veckor kvar att trixa o fixa.
    Det måste ditt jobb ordna för dig. Men det förutsätter ju förstås att du berättar varför. Men har du inte berättat om vad du går igenom, så kanske du kan säga något om att "jag ska ta en medicin på kvällen i två veckor, så kan vi undvika kvällspass då?". Typ.
  • Tomkartong

Hej!
    29 årig tjej här som fick tillbaka ett embryo för 11 dagar sen. Otroligt spännande och en jäkla bergochdalbana. 
    Hur gick det för TS? Du borde ha haft din testdag?

• Jadu

Wohoo bara ca 2 veckor till sprutstart.. hoppas tiden går fort. :)

• Jadu
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 21:40:33 följande:

Det måste ditt jobb ordna för dig. Men det förutsätter ju förstås att du berättar varför. Men har du inte berättat om vad du går igenom, så kanske du kan säga något om att "jag ska ta en medicin på kvällen i två veckor, så kan vi undvika kvällspass då?". Typ.

Totalt glömt att svara.

Har vart sjukskriven ett tag o självklart samma vecka som äggplock ska jag börja jobba, men ska träffa min chef på Torsdag så ska prata med henne och se hur vi kan lösa det.

Har berättat lite för henne och hon är väldigt bra så tror det kommer gå att lösa.
  • Jadu

Imorgon börjar jag med sprutorna. Spännande och nervöst!

• Sarah32

Blev negativt för mig med, har varit så himla ledsen att jag undvikit FL ett tag. Ska påbörja min andra IVF om två veckor, långt protokoll.

• Mallangbg

Har inte heller varit här inne på ganska länge. Tror det är bra att stänga av och inte läsa för mycket ibland.

Jag får nog ett embroye tillbaka om ca två veckor om det nu överlever. Vi lyckas nu ! Den här gången är det vår tur.

• Jadu
    Mallangbg skrev 2016-10-19 21:39:39 följande:

Har inte heller varit här inne på ganska länge. Tror det är bra att stänga av och inte läsa för mycket ibland.

Jag får nog ett embroye tillbaka om ca två veckor om det nu överlever. Vi lyckas nu ! Den här gången är det vår tur.

Håller tummarna att det överlever.
  • Sarah32

Håller också tummarna!

Mallangbg skrev 2016-10-19 21:39:39 följande:

Svar på tråden IVF / ICSI tjej i 30 åldern