• Mullsaan

Hjälp

Hej!

Ska förska formulera mig så gott jag kan och ta allt från början.

Jag är nu gravid i vecka 6 (5+4) . Jag plussade för 8 dagar sen.

Min mens var 3 dagar sen, men jag fick rosa flytningar. Eftersom mensen inte var sig lik så tog jag inte ett, utan 5 gravtester som var positiva.

Jag hade fortfarande ljusrosa flytningar, som sen gick över till bruna flytningar..

Inte haft ont eller något sådant och jag kan inte säga att det kommit blod som en mens.

Igår var jag till barnmorskan och hon sa att jag skulle ringa och boka tid hos gyn för att kolla upp det. Så jag har tid den 27 (hur ska jag kunna vänta?)

Mina bröst är ömma om man lixom trycker på dom. Men på kvällen känns det inget alls.

Har inga andra symptom heller förutom att jag är JÄTTE trött, men det kan ju bero på vädret..

Är sjukt orolig och undrar hur det känns att få missfall? Jag är HELT inställd på mf, kan inte glädjas alls åt det här.

Vad tror ni? Borde jag oroa mig? Nu har blodet (flygningarna) övergått till ljusrosa igen. Har inte kommit blod i troskyddet idag än så länge, bara när jag gått på toan och torkar mig.

Dessutom luktar blodet ganska konstigt, mer som en flytning kan göra..

Sen undrar jag hur vanligt det är med magkatarr när man är tidigt gravid? Igår fick jag en sån svidande och obehaglig känsla uppe på magen i mitten, om man tänker solar plexus?!

Det här är första gången jag är gravid, jag känner mig helt förvirrad.????

• Svar på tråden Hjälp
  • Ivana1988

jag hade lite rosa flytningar och sedan bruna kanske en vecka efter äl... sedan inget  och I v8 hade jag typ mensvärk (men bara på en sida)ch lite bruna flytningar igen så dom sa duka till läkaren på en gang - var på VUL då och allt var okej det fans en bebis och ett hjärtat som slåg.

trodde alltid att om det vore ett MF då böder man kraftigt? men kanske inte...vad vet jag.

Jättebra att du ska träffa gyn och kolla up det, jag är  nu I v18 och man blir alltid lite orolig om allt kommer gå bra, och det är inget fel att ringa barnmorskan när man är orolig.

• BasseNonna

Hej Mullsaan!

Det du beskriver låter fullt normalt. Så där hade jag det då jag väntade nr 1. Det händer ju så mycket i kroppen. Min första barnmorska beskrev värken och blödningarna, som att kroppen inte "fattat" att den är gravid. 
    Och är det missfall, då lovar jag att det känner du. Och det blööööder. Inte bara som du beskriver. Och det gör ont som en förlossning. Så det känner man. Och i vilket fall, kan man inte göra något åt ett ev missfall. Det sker, vare sig man vill eller inte. Och man kan inte göra nånting. 
    Så gläds åt det lilla livet istället för att ta ut något i förskott.
    Lita på mig, jag har ändå fött 4 barn.

Och den där svidande känslan kan mycket väl vara halsbränna eller sura uppstötningar. Det får man mycket av under graviditeten. Och sendrag. Hahaha!

Grattis och lycka till med det största i livet- att bli mamma!

Svar på tråden Hjälp