• TessLindström

BF Februari i Uppsala

Hej alla gravida mammor!

Tänkte att det kunde vara roligt att få kontakt med andra mammor som är gravida i Uppsala.

Startade en "mammagrupp" sist jag var gravid och vi träffades, fikade och hade otroligt roligt och mycket utbyte av varandra!

Häng på!

• Svar på tråden BF Februari i Uppsala
  • thecoc
    Elinalovisa skrev 2016-09-18 08:13:16 följande:

Såg att du bodde i alsike. :) jag bor i Knivsta och bf 25feb :)

Vad kul! Då är vi lika gamla och väntar första barnet med ca en månads mellanrum :) Vi lär ju köra en Knivsta fika! :D

Har ni andra börjar fundera på hur ni ska välja förskola osv? Känns ju som att man inte kan börja fundera för tidigt. Grejen är den att jag själv minns att jag inte direkt stortrivdes på dagis med stora barngrupper. För mig skulle det egentligen kännas bättre med dagmamma eller liknande till mitt barn men vet inte var jag hittar info om vilka alternativ som finns. Några idéer?
  • Elinalovisa

Åh ja vad roligt! Vart i knivsta bor du och när är det beräknat för dig? Tungan ute
    Förskola jobbar jag på, så jag vet mkt om förskola om du undrar över något.. 
    Ha en braa kväll! 
    Elina Glad

• Mmoon

Hej, jag hänger gärna på här. Jag bor också i Knivsta och har bf 26 februari :)

• thecoc
    Elinalovisa skrev 2016-09-18 16:45:58 följande:

Åh ja vad roligt! Vart i knivsta bor du och när är det beräknat för dig? 

Förskola jobbar jag på, så jag vet mkt om förskola om du undrar över något.. 

Ha en braa kväll! 

Elina 

Jag bor i norra Alsike :) Jaaa jag vill veta allt! Känner verkligen att jag vet alldeles för lite om hela förskole-svängen.
  • thecoc
    Mmoon skrev 2016-09-18 18:23:35 följande:

Hej, jag hänger gärna på här. Jag bor också i Knivsta och har bf 26 februari :)

Kul med fler Knivstabor!
  • TessLindström

Grattis och välkommen till gruppen!

Elinalovisa skrev 2016-09-18 08:07:31 följande:

Hej. Såg detta inlägg nu, jag bor i Knivsta. ???? Beräknad 25 feb också. Ska på rul om 2 veckor så då vet man ju aldrig om man får datum nytt datum. 26 år och Väntar mitt första barn ????

Hur mår ni?

• TessLindström

Kul att ni är fler från Knivsta!

Ang förskola. Jag hade mina första två hos dagmamma- var supernöjd med det! Tror dovk att vi hade den bääääästa dagmamman någonsin! Ute i skogen, höns, kor och skogen precis intill. Odlade och lagade all mat. Kunde inte ha varit bättre!

Denna gång har jag dock inte hunnit fundera riktigt ännu. Lutar dock mot förskola, dagmamman har gått i pension.

thecoc skrev 2016-09-18 11:09:56 följande:

Vad kul! Då är vi lika gamla och väntar första barnet med ca en månads mellanrum :) Vi lär ju köra en Knivsta fika! :D

Har ni andra börjar fundera på hur ni ska välja förskola osv? Känns ju som att man inte kan börja fundera för tidigt. Grejen är den att jag själv minns att jag inte direkt stortrivdes på dagis med stora barngrupper. För mig skulle det egentligen kännas bättre med dagmamma eller liknande till mitt barn men vet inte var jag hittar info om vilka alternativ som finns. Några idéer?

• TessLindström

Idag var jag på RUL! Allt såg bra ut, phu! Blir en flicka och planerat datum blev 15/2.

Nu snurrar vi i barnvagnsdjungeln...ni andra?

Fler som funderar så det knakar på vilken barnvagn man bör satsa på?

• Jswf

Åh vad roligt med en till tös! Blir en redig tjej maffia hemma hos er nu, hihi.

Vi körde på en bugaboo donkey eftersom att vi planerar nr två med ganska tätt mellanrum :) eller det va i alla fall mitt försvar till sambon, haha.

TessLindström skrev 2016-09-19 20:15:09 följande:

Idag var jag på RUL! Allt såg bra ut, phu! Blir en flicka och planerat datum blev 15/2.

Nu snurrar vi i barnvagnsdjungeln...ni andra?

Fler som funderar så det knakar på vilken barnvagn man bör satsa på?

• TessLindström

Det blir det verkligen!

Hahaha, det låter bra det!

Jag är lite kluven gällande om vi ska ha två. En stridsvagn att ha här i skogen och en att ha i stan.

Jswf skrev 2016-09-20 08:23:15 följande:

Åh vad roligt med en till tös! Blir en redig tjej maffia hemma hos er nu, hihi.

Vi körde på en bugaboo donkey eftersom att vi planerar nr två med ganska tätt mellanrum :) eller det va i alla fall mitt försvar till sambon, haha.

• Leean

Jag är mest sugen på barnvagnen Britax Go Big faktiskt. Otroligt mjuk stötdämpning och rediga hjul i vintervädret. Vi har en Brio Kombi och en Kronan sulky sedan innan som jag är nöjd med, men vill ha en fräsch ny vagn som är mer flexibel till trean????

• Sus90

Hoppas det är bra med alla här :)

Jag har varit på RUL, flyttat bf till 16 mars.

• thecoc

Hej! Hur går det för alla Uppsalabor? Jag tycker att tiden går både långsamt och fort, men imorgon börjar trimester 3 så det blir ytterligare en milstolpe! Kan varmt rekommendera profylaxkursen, det var väldigt bra. Jag hade en del problem med ryggen för ett par veckor sedan men nu är det som att kroppen har vant sig vid den nya belastningen och det gör inte lika ont längre. Däremot så har jag lite hög sänka (47) togs på vc, men de hittar inte vad den beror på, urinen är bra och alla andra värden också... Vi får se vad det visar, nu känns det som att det enda jag gör är och springer och lämnar prover här och där. Hur långt har ni kommit med allt fix? Jag tänkte spara säng och skötsaker till i januari när jag kommer vilja slå ihjäl en massa tid. Men vi ska få hämta ut vagnen i slutet av november, så kul!

• TessLindström

Heeej! Nu var det länge sedan jag skrivit något här! Tiden har snurrat iväg väldigt fort och vi har haft långväga besök, nya som ska introduceras på jobbet osv osv. Jag har blivit med vagn! Blev en bugaboo tillslut trots allt. Satsade på att ha en som är lätt att packa i och ur bilen så jag hoppas att denna ska bli bra. Jag tänker också att jag ska vänta med spjälsäng till januari men har köpt skötbädd och satt upp hyllor i tvättstugan, köpt kläder, amningskudde, overaller och lite annat smått och gott! Nu är vi på slutspurten tjejer!

• thecoc

Oh vad spännande allt är nu! På lördag går jag in i v. 31 och då ska vi åka och hämta ut vår vagn! En cybex priam, sååå taggad. Vågar inte köpa mer bebissaker just nu utan vill avvakta och se var vi får i julklapp, så hinner vi ta det som fattas i januari. Hur länge kommer ni att jobba? Jag jobbar halvtid och det är precis lagom för mig (pendlar till sthlm), men kommer att vara helt ledig from 10/1 (om inget oförutsett händer såklart) och har bf 27/1.

Undrar om lillan har fixerat sig? Har nu bara känt sparkar på höger sida upp mot revbenet senaste veckan. Vore ju skönt om hon låg "rätt", en sak mindre att bekymra sig för! :)

Svar på tråden BF Februari i Uppsala