• Fleece

Minskade rörelser, vecka 19

Hej,

Med risk för att verka övernervig.. Men har varit orolig hela dagen.. Är i vecka 19 och Bebbe har sparkat kraftiga (för att vara knappt halvvägs i graviditeten) sparkar flera gånger om dagen i ett par dagar fram till igår. Igår kväll gick jag för första gången på ett tuffare träningspass då jag inte kunnat träna innan på grund av illamående. Träningspasset innehöll bland annat hjulningar = bebbe hamnar uppochner och magen trycks till lite. Igår var också hög musik och mycket ljud omkring. Idag ända fram till eftermiddagen har bebis varit helt stilla, på eftermiddagen någon liten spark. Blev bebisen trött av nya intryck och hög musik? Borde jag bli orolig eller inte träna framöver? Tacksam för svar..

• Svar på tråden Minskade rörelser, vecka 19
  • BeautifulMoments

Bebisen ligger ju upp och ner, sidan och alla andra håll så det påpverkar ju inte. Du är inte så långt gången så man behöver känna sparkar varje dag. Ligger bebis in mot din rygg känns de inte heller. Jag tror inte du behöver oroa dig!

My life, My choice!
  • MyDestiny

Troligen vänt sig inåt så du känner sparkarna mindre. Ett tips som brukar ges är att dricka något iskallt, äta något sött och lägga sig på vänster sida. Min bm sa att efter v 28 ska man då känna 10 rörelser på 2 timmar.
    Du är ju tidigare men kanske kan känna lite på så vis?

• Fleece

Tack för svar, och för tipset MyDestiny! Jag tog järntablett någon dag efter och då kom bebbe igång.. Vet inte om det var ett sammanträffande eller om det var det som behövdes. Ok så från vecka 28 är det mer noga att känna regelbundna rörelser?

Svar på tråden Minskade rörelser, vecka 19