• DrMabuse

Hur ska jag göra

Jag är 18 år gammal och bor med min mamma, min mamma dricker mycket vin och äter olika mediciner, hennes doktor fortsätter skriva ut starka mediciner som hon nästa blir helt väck utav, hon säger flera gånger när hon är full och arg, mycket möjligt påverkad utav någon sorts tablett också att hon vill dö men lever för mig, vi har en bra relation men jag börjar känna att hon kommer ta sitt liv någon gång snart, hon har gjort det förrut. Jag vill sluta älska min mamma för att jag bara blir arg på henne när hon beter sig som en idiot hela tiden, ska flytta hemifrån snart och då bryr jag mig inte om hon lever eller inte, orkar inte lyssna på hennes sjafs då hon verkar vilja att alla ska tycka så synd om henne hela tiden, hur gör man för att sluta älska någon man bott med hela sitt liv? vi också som sagt haft en bra relation tills jag nu den senaste tid blivit less och arg på henne.
    Tack

• Svar på tråden Hur ska jag göra
  • Långbenopluto

Du undrar alltså hur du ska sluta älska din mamma? Förstår jag dig rätt då?

Men varför måste du sluta älska henne? Du kan välja att ta henne ur ditt liv om du inte orkar med hennes dramaaktiga beteende, men varför sluta älska?

• Långbenopluto
    DrMabuse skrev 2016-08-20 20:42:41 följande:
    Så att det inte gör lika ont när hon tar sitt liv
    Det kommer givetvis göra ont! 

Att älska nån kan man inte bara stänga av, i synnerhet när det är en familjemedlem.
  • Gizmo

Har du någon att prata med om din mammas missbruk? Ta kontakt med din vårdcentral eller så kan du gå på Al-teen eller Al-anon. Dessa två grupper vänder sig till ungdomar som har det som du har det. 

Svar på tråden Hur ska jag göra