• Mary84

Hörde inga hjärtljud v 12+6....

Hej,

Idag fick jag komma till bm för att jag känner mig så orolig. Hon skulle då försöka lyssna på hjärtat men efter mycket letande hittade hon inga hjärtljud. Är det vanligt att inte höra nu? Många verkar höra nu och till och med tidigare. Är så orolig och rädd nu. Ska få göra ul senare idag men kan knappt med denna oron..

• Svar på tråden Hörde inga hjärtljud v 12+6....
  • Blicka

Förstår din oro men vad bra med ul i em. Många på mvc vill inte lyssna på hjärtljud så tidigt då de kan vara svåra att upptäcka. Jag har lyssnat senare med mina o även då har bm sagt att det kan vara att hon inte kommer höra. Lycka till i em, hoppas allt är bra!

• Fia 28

Du menar lyssna genom magen? Sist så hade BM extremt svårt att hitta hjärtljuden för bebis flyttade bara på sej, så det kan bara vara pga det och inget annat. Har man lite extra på magen så är det väl ännu svårare.

• Ca_rr_o87

Dom kunde inte hitta på mig heller men då var jag i en senare vecka tror det var 14-15 någonting. Anledningen för min del är att jag är överviktig och har lite lager att ta sig igenom. Nu säger jag inte att du är det, men vill bara säga att det finns anledningar utan att det behöver vara något allvarligt :) lycka till på ul idag :)

• Carambolan

På mig har de aldrig lyssnat på hjärtljud förrän kontrollen efter RUL, just för att det kan vara svårt att hitta innan.

• malre

På mig hade de svårt att hitta i vecka 18 tom. Jag är normalbygd inget jätte fettlager. Men det är svårt att höra och kan störas väldigt mycker av dina egna ådrer/vener och pulsen man hör där. Får ändå tillägga att banmorska är i 60 års åldern och är van vid sånt här. Jag försåtr din oro, men det måste inte vara kört för det. Lycka till idag

• Mary84

Hej igen!

Tack så mycket för era lugnande svar. Behövde verkligen det under väntan till ultraljudet. På ul såg hon ett tickande hjärta, blev såå glad. Bebisen hade växt som den skulle och hon tyckte allt såg bra ut. Men sen såg jag till min förskräckelse att det stod minskad fostervattenmängd på ul utlåtandet... Blev jätte orolig igen och ringde dit men då sa den bm att hon som gjorde ultraljudet nog hade kryssat i fel, alltså att hon skulle välja normal fostervattenmängd igentligen eftersom hon hade skrivit "inget anmärkningsvärt vid dagen undersökning". Hoppas, hoppas allt är bra.

Tack igen för era svar!

• Blicka
    Mary84 skrev 2016-08-24 18:51:12 följande:

Hej igen!

Tack så mycket för era lugnande svar. Behövde verkligen det under väntan till ultraljudet. På ul såg hon ett tickande hjärta, blev såå glad. Bebisen hade växt som den skulle och hon tyckte allt såg bra ut. Men sen såg jag till min förskräckelse att det stod minskad fostervattenmängd på ul utlåtandet... Blev jätte orolig igen och ringde dit men då sa den bm att hon som gjorde ultraljudet nog hade kryssat i fel, alltså att hon skulle välja normal fostervattenmängd igentligen eftersom hon hade skrivit "inget anmärkningsvärt vid dagen undersökning". Hoppas, hoppas allt är bra.

Tack igen för era svar!

Åh vad härligt! Vad skönt det måste ha varit att få se hjärtslagen. Ang fostervattenmängd borde bm ha sagt ngt om det var ngt anmärkningsvärt men du kan ju ringa imorgon igen o prata med den som utförde ul.
Svar på tråden Hörde inga hjärtljud v 12+6....