• Xlite

Hjärtesorg & ensamstående på samma gång...

Hej!

Jag måste bara få lite råd & lätta på mitt hjärta lite.

Såhär ligger det till:

Jag och mitt ex beslöt oss för att separera för ett tag sen. Vi har en gemensam son på 2 & ett halvt år tsm. Anledningen är enkel från mitt håll, hon prioriterar sin "egen tid" framför oss, värt att nämna är att hennes bästa vän nyligen blev singel och då ändrades ALLT. Mycket festande, shopping, och telefon i handen nonstop. Detta gör ont att se på, våran son vill knappt vara med sin mamma! Han tyr sig mer till mig och hon undrar varför han beter sig som han gör mot henne.

Hon säger att hon ska flytta men ingenting händer, hon kommer och går hur hon vill, sover borta för att sova ut bakfyllan för att sen komma hem och engagera sig innan läggning. Jag har inte velat kasta ut henne, för hon är mor till mitt barn och självklart bryr jag mig om henne. Men för två dagar rann det över, hon kommer hem och står utanför vårt hem och pratar med en ny kille inte direkt diskret, detta måste ja dra ur henne men dom är bara vänner och detta behöver inte jag bry mig om längre. Det är sant, för jag har själv inte rent mjöl i påsen. Jag gjorde ett misstag själv under denna tid, jag behövde få bekräftelse ifall ja verkligen älska min sambo eller inte. Eller så ville jag göra de lättare för henne att släppa mig, vad vet jag. Jag kysste en annan tjej och erkände, för jag mådde inge bra alls.

Detta utnyttjar hon till max, allt är mitt fel och jag är ett svin och jag har förstört våran familj. Mår verkligen skit dåligt! Men hela sommaren har hon bara tryckt ner mig. Så som sagt två dagar sen så ringde ja henne och sa, nu åker vi och köper flyttkartonger du ska ut, antingen blir du med eller så gör ja de själv. Hon blev ställd men blev med tillslut. Jag prata i lugn ton och hon flippar ur totalt alltså, ja blev rädd. Hon kastar i saker och häller ut överallt (detta såg inte våran son, han va med farmor) va inte så jävla lugn skriker hon, är du nöjd?! Är du det?! Hon skulle sova hos en kompis sen tidigare så de va klart. Hon är aldrig hemma så spelar ingen störreroll. Tänkte bara att nu får de va nog, nu gör vi de klart så det är gjort.

Igår kmr hon för hon vill träffa sonen o hämta grejer, självklart ja kommer aldrig neka henne det. Men så går jag ut för hon orkar inte att inte va spydig. Vill bara att sonen ska få egentid med henne. När ja kmr upp så kastar hon ett par trosor på mig och säger: detta är fan inte mina, men hon vill nog ha tillbaka dom. Alltså vafan???! Är du här och rotar, jag har inte haft någon tjej här om de inte är dina så slänger ja dom bara. Mellan tiden 20-00 till 06-00 så har jag haft besök och haft sex med en ny tjej när jag har min son och sen tvättar ja trosorna och lägger dom i hennes flyttlåda. Hon är fullständigt galen!!

Imorse skulle hon ha sonen då ja börjar 06.30, tror ni hon kom? Nej. Hon försover sig o detta visste ja så jävla väl om. Jag är så trött men känner att detta är de bästa, men att göra såhär?? Jag fattar inte. Det är hon som har ny på gång så hon måste va lättad. Men istället så har hon blivit helt skogstokig och skriker iställer för att samtala, jag vill bara att hon ska komma till insikt och ta ansvar som mamma.

Grejerna har hon inte hämtat, lägenhet styr hon inte upp fast hon har förtur och jag har ordnat en åt henne. Alltså hon tar inget ansvar överhuvudtaget och jag är så jäkla ledsen att våran son blir lidande. Hon vill bara förstöra för mig, hon önskar mig ingen lycka alls.

Förlåt för luddig och osammanhängande text men ja är helt slut! Alla råd är varmt välkomna <3

• Svar på tråden Hjärtesorg & ensamstående på samma gång...
  • Anonym (JL)

Sitt bara lugnt i båten så kommer stormen lugna sig tillslut. Får en känsla av att hon vill trigga upp dig & kanske tillochmed få dig att krypa till korset för att det var du som gjorde misstaget först?

Detta är kanske hennes sätt att visa att hon är sårad, men måste hålla med om att det helt klart inte riktigt passar in när man har barn, möjligtvis om man är 16 år och har sin första förälskelse. Hur gamla är ni?

• Xlite

Hej JL!

Vi är båda 25, trot eller ej. :P Alltså nej de tror jag inte, isåfall är det ett väldigt dåligt försök att få mig att krypa. Jag är färdig med henne!

Aldrig sett henne så här under 4 års tid tsm, inte för att vara sån men mamma-son biten finns inte där. Alla har inte en god relation till sin mor, men det hör liksom till att mamman är den som gosar medans pappan busar lite mer. Försummar du ditt barn för ditt egna ego så är du inte mycket värd i mina ögon, visst alla behöver en paus då o då. Men barn ploppar inte bara upp från tomma intet. Om jag fatta detta under 9 månader så tycker jag det är självklart för mamman som ändå skapar den inuti magen att aldrig sätta sig före sitt barn. Men vi är alla olika, vilket inte alltid är så jäkla tur!

• Xlite

Det handlar inte om att jag vill vinna tillbaka henne. Utan att vi BÅDA ska ta ansvar över våran son. Jag vill jätte gärna ha en god relation till henne i framtiden, men efter allt detta så är jag helt vilsen. Tankarna snurrar o snurrar, går inte att stänga av. Jag köper att hon inte längre är kär, jag köper att hon vill leva singellivet, jag köper även att hon dejtar någon ny som gör henne lycklig, men jag köper fan inte att hon går över sitt barn för att nå dit! Heeeeeeeeeell nooo!

Svar på tråden Hjärtesorg & ensamstående på samma gång...