Tidigt ultraljud, vart?
Hej, jag är gravid i v 6 och skulle vilja veta VART någonstans i sthlm man kan kolla tidigt ultraljud? Jag hittar bara sidor där man kan göra från vecka 9-10 och jag kan inte vänta så länge. Vill se om mitt barns hjärta slår.
Hej, jag är gravid i v 6 och skulle vilja veta VART någonstans i sthlm man kan kolla tidigt ultraljud? Jag hittar bara sidor där man kan göra från vecka 9-10 och jag kan inte vänta så länge. Vill se om mitt barns hjärta slår.
Vasamamma, på deras sida står det att du måste gått 6 fulla graviditetsveckor :)
Du behöver nog vänta tills du är i v 7, alltså 6+ innan du gör ultra. Annaras kommer inget hjärta synas.
Råd är att vänta till minst v7, många gör de för tidigt och blir rädda för stt man inte ser något tickande hjärta .
Sambons syster gjorde tidigt och då var de tomt, men 2 v senare så kunde man se en filur där i magen och idag e de en frisk pöjk :)
Varför inte avvakta till v 8 alla fall? Hjärtat börjar slå först runt 6-7 så det känns rätt bortkastat om du springer och gör ul nu.
Ultragyn i Odenplan. De vill dock att du ska vara i v 7 eftersom att risken annars är att man inte ser ett hjärta trots att det finns där.
Ultraljusbarnmorakorna i liljeholmen om du bor i Stockholm. Kostar dock 900kr typ.