• Seldonia

    Graven får inte vara ifred.

    Vet inte vad jag vill, mer än att läsa vad ni har för erfarenheter och hur ni tänker.

    Förra året vid studenttid blev vår dotters grav (tillsammans med flera andra gravar) vandaliserad.

    Var helt oförberedd och tog mycket illa vid mig. Det kändes ju som att de hade gjort det mot min lilla flicka.

    I år samma tid blev änglarna vid hennes grav stulna.

    Jag har inte kommit mig för att köpa nya att ställa dit än. Vill ju inte gång på gång vara med om att saker saknas eller slås sönder.

    Och samtidigt tänker jag att jag borde leta reda på en ängel jag vill ha där, och sen köpa 4-5 stycken och ha på lager. Och att jag kanske borde ta hem Byggare Bob som står där eftersom jag hade bekymmer med att hitta en likadan som de slog sönder...

    Och när jag tänker så, blir jag så arg! Jag vill inte behöva räkna med att graven ska bli störd.

    Hur gör ni med barnens gravar?

  • Svar på tråden Graven får inte vara ifred.
  • WiJu

    Har ingen erfarenhet av det du fått vara med om. Men jag förstår bara inte hur någon/några kan förstöra eller stjäla saker från gravar. Det är så himla lågt.

    Jag förstår din känsla att de skadar din dotter, men förmodligen ser dom det inte så. Dom ser säkert inte efter alls.

    Väldigt ledsen för din skull, för jag tycker inte att du ska behöva köpa nya saker eller ha ett lager hemma. Folk ska helt enkelt låta gravar vara ifred.

Svar på tråden Graven får inte vara ifred.