• mangelica

Kap verde med 3 barn? Hjälp tack!

Hej vänner.

Vi skall resa till kap verde i februari - 17. En all inclusive resa i 2 veckor med min familj. Det är jag och min sambo, våra 3 barn. Barnen är då 6,5 nästan 2,5 och 1 år.. delar av min sambos familj följer med oxo.. Men det är första gången vi reser med våra barn.. Och jag har så mycket frågor..

1. Vad ska man ta med för vagnar? vill ju inte ta med våra fina vagnar som vi har här hemma då vi inte vill att dem ska gå sönder. Men vi behöver ju 2 vagnar med fullt liggläge så barnen kan sova i dem.

2. Ska man ta med sig blöjor och mat för dem små för 2 veckor?. tänker mat för den lilla iallafall. typ burkmat. 

3. mediciner, är det något som man lika gärna kan ta med hemmifrån. tänker på alvedom och liknande.

4. Behöver barnen någon extra vaccination tro?

5. Framförallt, vad ska man tänka på mer????? 

Allt är ett stort frågetecken för mig, och jag hoppas någon av er varit i kap verde med små barn nyligen och vet hur det är. Hittade en tråd på nätet men den var gammal så jag vet inte hur mycket man vågar lita på det..

Tack på förhand mvh angelica

• Svar på tråden Kap verde med 3 barn? Hjälp tack!
  • Mimmsan01

Hej Angelica!

Va roligt att ni har en resa att se fram emot!

Vi har varit på kap verde och allt har fungerat jättebra. Kan vara bra att inte ta me de finaste vagnarna, eftersom när de lastar på planet så är de väldigt iförsiktiga. Det är ju sandstränder, så gärna vagnar som kan köras bra i sand.

Bor ni på all incl hotell så finns det mat för alla smaker! Men ta med mat och blöjor till den lille såklart. De värmer gärna burkmaten till en!

Ta gärna med alvedon, plåster etc hemifrån då det är väldigt dyrt att handla där. Sjukvården är förövrigt bra om det skulle behövas!

Vaccination är vanliga hepatit. Annars inget vad vi tog innan vi åkte.

Sen när solen väl är framme är den väldigt stark och beroende på vart i kap verde ni ska så kan det vara stora vågor också.

Ha en fin resa!!!

• h81

fantastiskt ställe som vi längtar tillbaka till!!

det är jättestora vågor med starka underströmmar, så har ni tänkt bada i havet rekommenderar jag flytväst!
    våra barn var 7 o 9 när vi var där och båda hade flytväst OCH puffar i havet.
    finns ju uppblåsbara flytvästar sådom inte tar upp hela resvskan.

angående maten kan ju mycket hänt sedan 2013 men vi som är bortskämda med al inclusive turkiet tyckte det var dåligt med barnvänlig mat (om man som vi har kräsna barn) inga strips ingen pasta... så jag skulle beroende på hur bra era barn äter "okänd mat" ta med lite burkar.

när vi var där var det fortfarande relativt oturistigt så jag hade nog tagit med blöjor med..

men SÅ fint.
    vita stränder turkost hav. varmt o gott.

ha en härlig resa!!!

Svar på tråden Kap verde med 3 barn? Hjälp tack!