• trudellutt

Får inte sjuka mig...

Hej,
    Hoppas på något snabbt råd!
    Jag jobbar på en kafékedja, men har sedan ett tag tillbaks verkligen misstrivs pga tomma löften om en bättre tjänst. Detta kombinerat med att jag hela mitt liv lidit av ångest och panikångest och har varit deprimerad vid några tillfällen. Nu känner jag mig mer ångestfylld än vad jag gjort på flera år, får panikångest, gråter och hyperventilerar innan jag ska gå till jobbet, orkar inte med det helt enkel. Var sjukskriven 2 veckor för 2 månader sedan och känner nu att jag inte klarar av att jobba. Var hemma sjuk i tisdags, var ledig igår och tänkte att jag behöver fortsätta vara hemma, så jag smsar chefen kl 20 och meddelar att inte kan komma imorgon(öppnar kl7).  Varav hen svarar att jag måste meddela detta innan kl 12 och om jag inte kan komma får ordna med ersättare själv. Frågade den enda jag vet som skulle kunna komma tidigare, men denna kunde inte. Måste jag alltså gå till jobbet, fast jag har sjukanmält mig? Min tanke var att kontakta vården imorrn och få hjälp med min ångest. Ska jag bara skita i att komma? Då kommer ju ingen vara där och öppna! Får panik på detta...

• Svar på tråden Får inte sjuka mig...
  • Norris

Det är alltid chefens ansvar att fixa ersättare. Är du sjuk så är du ju sjuk och det kan inte hjälpas.
    Det är inte ditt problem om det inte finns tillräckligt med vikarier.

• trudellutt

Har nu skrivit flera gånger och förklarat att jag inte har hittat någon som kan och jag inte är i skick att arbeta. Skrev också att jag faktiskt har anmält mig sjuk innan mitt pass börjat och att jag ber om ursäkt för att det inte var tidigt nog. Vet faktiskt inte vad jag mer ska göra. Har inte fått svar... Känns som om jag kommer få sparken om jag inte går till jobbet imorgon...

• frokenkorrekt
    trudellutt skrev 2016-08-31 22:55:11 följande:

Har nu skrivit flera gånger och förklarat att jag inte har hittat någon som kan och jag inte är i skick att arbeta. Skrev också att jag faktiskt har anmält mig sjuk innan mitt pass börjat och att jag ber om ursäkt för att det inte var tidigt nog. Vet faktiskt inte vad jag mer ska göra. Har inte fått svar... Känns som om jag kommer få sparken om jag inte går till jobbet imorgon...

Säg du fått kräksjukan och fråga om hon vill att du går dit ändå?
  • Steven01

Är du med i facke.... eller glöm det, ingen som skriver sådana trådar är någonsin med i facket som annars skulle kunna hjälpa dom med precis detta.

Svar på tråden Får inte sjuka mig...