Får inte sjuka mig...
Hej,
Hoppas på något snabbt råd!
Jag jobbar på en kafékedja, men har sedan ett tag tillbaks verkligen misstrivs pga tomma löften om en bättre tjänst. Detta kombinerat med att jag hela mitt liv lidit av ångest och panikångest och har varit deprimerad vid några tillfällen. Nu känner jag mig mer ångestfylld än vad jag gjort på flera år, får panikångest, gråter och hyperventilerar innan jag ska gå till jobbet, orkar inte med det helt enkel. Var sjukskriven 2 veckor för 2 månader sedan och känner nu att jag inte klarar av att jobba. Var hemma sjuk i tisdags, var ledig igår och tänkte att jag behöver fortsätta vara hemma, så jag smsar chefen kl 20 och meddelar att inte kan komma imorgon(öppnar kl7). Varav hen svarar att jag måste meddela detta innan kl 12 och om jag inte kan komma får ordna med ersättare själv. Frågade den enda jag vet som skulle kunna komma tidigare, men denna kunde inte. Måste jag alltså gå till jobbet, fast jag har sjukanmält mig? Min tanke var att kontakta vården imorrn och få hjälp med min ångest. Ska jag bara skita i att komma? Då kommer ju ingen vara där och öppna! Får panik på detta...