• aztec

7 månader, fortfarande inte bekväm med namnvalet

Vårt andra barn har nu blivit 7 månader och jag är fortfarande obekväm med att säga hans namn.... Känns konstigt på något sätt.

Med vårt första barn hade vi ett namn bestämt redan när hon låg i magen så där var inga problem och jag tänker att det kanske är därför jag inte är där än med vår son...

Vi kunde inte komma överens om pojknamn och sen fick han plockas ut tidigare pga komplikationer vilket drog ut på namnvalet ännu mera. Så först vid 4månader registrerade vi namnet. Ett namn vi förövrigt gillar båda två men inte haft på våra listor. Blev som en kompromiss.... Så egentligen kan man säga att han bara haft det i 3 månader.

Kommer det bli bättre med tiden? Känns så konstigt nu bara att han är så "stor" och det känna så konstigt varje gång jag säger hans namn.

• Svar på tråden 7 månader, fortfarande inte bekväm med namnvalet
  • Rebecka S

Vad heter han? Jag tror att du kommer att vänja dig efter ett tag. Det kanske är ett mer "vuxen-namn" som ni har valt och därför känns det inte rätt att kalla en bebis det?

• aztec
    Rebecka S skrev 2016-09-01 07:32:27 följande:

Vad heter han? Jag tror att du kommer att vänja dig efter ett tag. Det kanske är ett mer "vuxen-namn" som ni har valt och därför känns det inte rätt att kalla en bebis det?

Oliver, så egentligen inte så vuxet nej, hehe
  • ccaassandra

Vi var överens om vårt namnval till vår son, jag har haft det på min namnlista sen långt tillbaka. Men när han väl fick namnet osv och allt var färdigt så tog det ändå lång tid innan jag vande mig vid det. Det blir bättre och bättre.

• Carabellis kusp

Hej gamla gruppkompis! Jag undrade länge vad det blev till er son. Minns att ni pratade om Finn och Joel. Jag känner mig inte heller bekväm med min dotters namn. Min man och mamma fastnade för samma namn och jag gav i ett amningsförvirrat läge med mig. :-/

Ad
  • aztec
    Carabellis kusp skrev 2016-09-01 19:52:36 följande:

Hej gamla gruppkompis! Jag undrade länge vad det blev till er son. Minns att ni pratade om Finn och Joel. Jag känner mig inte heller bekväm med min dotters namn. Min man och mamma fastnade för samma namn och jag gav i ett amningsförvirrat läge med mig. :-/

Hej, ja, jag försvann ifrån internet där ett tag, kändes det behövdes :) ja, men vi kom som sagt aldrig överens så vi tog tillslut Oliver. Båda gillar namnet men ja, det fanns inte där när han låg i magen eller kom så känns främmande på något sätt :)

Ajdå, nästan värre det du "råkat ut för".

Bra med er annars? :D
  • Carabellis kusp
    aztec skrev 2016-09-02 11:54:31 följande:

Hej, ja, jag försvann ifrån internet där ett tag, kändes det behövdes :) ja, men vi kom som sagt aldrig överens så vi tog tillslut Oliver. Båda gillar namnet men ja, det fanns inte där när han låg i magen eller kom så känns främmande på något sätt :)

Ajdå, nästan värre det du "råkat ut för".

Bra med er annars? :D

Oliver är ju ett väldigt fint och gångbart namn, så jag förstår att ni valde det passar alla åldrar tycker jag!

Jo, jag ältar namnet ibland. Men hon är så go och pigg och mår fint, så det är allt jag kan begära. Är allt bra med er också? Inga komplikationer på hjärtat?
  • aztec
    Carabellis kusp skrev 2016-09-02 13:10:58 följande:

Oliver är ju ett väldigt fint och gångbart namn, så jag förstår att ni valde det passar alla åldrar tycker jag!

Jo, jag ältar namnet ibland. Men hon är så go och pigg och mår fint, så det är allt jag kan begära. Är allt bra med er också? Inga komplikationer på hjärtat?

Jo, lite så vi kände, jag gillar namnet men känns konstigt på just "min" son!

Vi blev utskrivna ifrån sjukhuset där vid 6 månader. Just nu har han inga problem och inga mediciner osv men han har fortfarande en defekt som kan skapa problem i framtiden så vi får bara vara extra uppmärksamma. Om vi har riktigt tur så kommer det inte märkas av alls :) och om det blir problem så ja, då får vi anpassa oss bata, troligtvis op i tonåren. Men inget vi oroar oss för idag, har fullt upp att springs efter honom på golvet. Hehe
Svar på tråden 7 månader, fortfarande inte bekväm med namnvalet