• Anonym (Mycket trött granne)

Kan vi bli ökända hos polisen?

Jag har fått en granne som uppenbarligen lider av någon psykisk sjukdom. Flera gånger nu har han ringt polisen och sagt att han hör skrik, slag och dunsar från min lägenhet. Vilket ALDRIG har hänt i verkligheten. Det pratas så mycket om polisbristen och att de inte har tid att åka ut, men här verkar det vara gott om poliser för när den här grannen ringer så åker de ut, ringer på dörren och kräver att få komma in och prata med oss och kolla runt i lägenheten. Fruktansvärt integritetskränkande. 

Mina frågor är a) hur får jag stopp på det här (polisen har ingen lösning, inte de som åker ut på larmen i alla fall) och b) kan vi bli "ökända" hos polisen trots att vi inte har gjort något? Jag menar: sparas det i något register att det ofta varit utryckning till vår adress på grund av påstådda lägenhetsbråk?

• Svar på tråden Kan vi bli ökända hos polisen?
  • Anonym (troligen inte)

. Inte om de varje gång åker ut och inte hittar något och ni verkar vara en vettig familj. Det KAN vara så att grannen tror det är ni som låter, men att det de facto är en helt annan lägenhet. Ljud kan förvilla.

• trilskas

Anmäl grannen för trakasserier? Dvs varje gång det i så fall händer att polisen dyker upp så gör ni en motanmälan.

• Anonym (&)

Klart dom tar det som prio ett , det kan ju vara nån som blir slagen

• Långbenopluto

Integritetskränkande??

Jisses, se det som att det är jättebra att dom kollar att du var okay! Vet du hur många kvinnor som blir misshandlade och skrämd att hålla tyst?

Svar på tråden Kan vi bli ökända hos polisen?