• Anonym (Zara)

avbrutet samlag

Skulle vilja höra era erfarenheter kring avbrutet samlag som preventivmedel. Hur många år har ni använt den metoden och har ni blivit gravida trots det eller ej?

• Svar på tråden avbrutet samlag
  • Anonym (dumt)

Rekommenderar inte alls. Som preventivmetod.. Jag blev gravid så trots att jag även tog minipiller.. inte så kul. Endast om man tillsammans planerar barn snart, och det inte är katastrof med graviditet skulle jag rekommendera avbrutet... samma med sk "säker period".

• Anonym ((funkat hittills))

Jag o min sambo kör på avbrutet, gjort det i snart 4 år o vi tänker inte heller på "säkra perioder". Vi hat sex 1-2 gånger/vecka. Det skulle inte göra något om det skulle resultera i en graviditet heller:)

• Anonym (Kan funka)
    Anonym (Man) skrev 2016-09-01 21:57:57 följande:

Tyvärr ingen säker metod .Dessutom får mannen inte slarva alls då.Skulle inte våga om jag var 100%att jag inte vill bli gravid.

Det var en som skrev i en annan tråd att de hade klarat sig i många år med avbrutet. De hade flera barn, men alla hade varit planerade. Utom ett som kom till då mannen tappade kontrollen och körde till slut...
  • Anonym (Kan funka)
    Anonym (sun) skrev 2016-09-01 21:38:11 följande:

Med exet i flera år, aldrig gravid, men väldigt sporadiskt sexliv 1-2 ggr per månad.

Kör avbrutet nu med min nuvarande som inte verkar kunna hålla tätt riktigt. Sexar 3-5 ggr per vecka. Kört avbrutet i 8 månader, ännu ingen graviditet, men det hade varit väkommet för oss båda :)

Ungefär som för oss men "tvärtom". Vi har sex ett par gånger per månad och klarar oss med avbrutet. Med ett ex körde hon också avbrutet och klarade sig trots att de hade sex var och varannan dag. Jag tror att en viktig faktor är att man avslutar i tid. När vi började med avbrutet trodde jag att jag skulle köra på tills det gick för mig och sen snabbt dra mig ur innan sperman han komma, sekundmarginal alltså. Men då lärde hon mig att jag ska dra mig ur innan det går och så kan hon sen tillfredsställa mig på andra sätt. Det är inte alltid det lyckas, men det får man ta.
  • fjanten
    Anonym (Kan funka) skrev 2016-09-02 11:25:45 följande:

Ungefär som för oss men "tvärtom". Vi har sex ett par gånger per månad och klarar oss med avbrutet. Med ett ex körde hon också avbrutet och klarade sig trots att de hade sex var och varannan dag. Jag tror att en viktig faktor är att man avslutar i tid. När vi började med avbrutet trodde jag att jag skulle köra på tills det gick för mig och sen snabbt dra mig ur innan sperman han komma, sekundmarginal alltså. Men då lärde hon mig att jag ska dra mig ur innan det går och så kan hon sen tillfredsställa mig på andra sätt. Det är inte alltid det lyckas, men det får man ta.

Det är precis detta jag menar. Många som blivit gravida av avbrutet sex har inte hunnit avbryta i tid. Man ska inte dra sig ur så sent att man har en millisekund på sig, utan dra ur sig i god tid innan så får avslutet ske med hand, mun eller något. Väldigt väldigt få män har så mycket sperma i sin försats som krävs för att det ska bli barn!
  • Anonym (Kan funka)
    fjanten skrev 2016-09-02 11:34:43 följande:
    Det är precis detta jag menar. Många som blivit gravida av avbrutet sex har inte hunnit avbryta i tid. Man ska inte dra sig ur så sent att man har en millisekund på sig, utan dra ur sig i god tid innan så får avslutet ske med hand, mun eller något. Väldigt väldigt få män har så mycket sperma i sin försats som krävs för att det ska bli barn!
    Sen hänger det lite på kvinnan också, att hon accepterar att man drar sig ur när det kanske är som skönast. Ibland har hon bett mig fortsätta, men jag har lyckats stå emot och avbryta när jag borde. Viktigt då att inte lämna henne i sticket utan försöka tillfredsställa henne efteråt i mån av möjlighet.
  • Anonym (Vega)

Vi har använt det som "metod" i drygt 20 år nu utan problem.
    Har aldrig blivit gravid av misstag heller utan när vi har velat bli gravida så har vi blivit det.

• Anonym (dumt)

Varför är denna tråd i svårt att få barn forum?

• Anonym (Testat)

Jag och min sambo har kört med det i 11 år och jag har inte blivit gravid. Tänker inte alls på ägglossning eller något. Jag hade tidigare spiral men fick så riklig och långdragen mens så jag plockade ur den när jag var singel ca ett år innan jag träffade min sambo. Fick mindre mens så det var spiralen som spökade. Sen har det aldrig blivit av att jag skaffat preventivmedel igen. Det är ganska skönt faktiskt att slippa piller eller andra grejer. Har två barn som är 24 och 20 år så fler barn vill jag inte ha.

• Anonym (Isa)

Vi använde oss av avbrutet samlag och säkra perioder, under de "säkra" perioderna kom han i mig. Fungerade i två år. Sen ville vi ha barn och då tog det sig direkt så nu är jag gravid.
    Men det hade inte varit någon katastrof om jag råkat bli gravid tidigare.

• Anonym (inte)

Fungerade inte hos oss. Körde väl avbrutet i drygt 3 månader och blev gravid! 

• Anonym (mamma)

Jag har en fyraåring som blev till vid avbrutet samlag. Vi körde avbrutet i  fyra månader innan jag blev gravid.

Svar på tråden avbrutet samlag