• pimpim78

Spolning av livmoder ??

Hej tjejer,
    var i dag på sophia hemmet och undersökte min livmoder, man tog en kateter och förde upp och fyllde livmodern med koksalt för att kunna se om livmodern såg bra ut. Det gjorde den tack och lov.
    Nu till min fråga, jag har äl om ett par dagar och vi skall göra en heminsemination.
    Undrar om någon vet om denna undersökning på något sätt påverkar chansen att bli gravid ? Alltså till det bättre, att man spolat livmodern eller har det liksom ingen betydelse ?
    Sen har jag en fråga till, hur förvarar man bäst spermierna när donatorn skall komma till mig ? Tar ca 30 min, en vanlig burk, eller behöver den vara steril eller hur funkar det?
    Jag tänkte bara ta en vanlig 10 eller 5 ml spruta och spruta in den när jag ligger på en kudde.
    Lite ny på det är och tar så gärna emot tips och råd.

• Svar på tråden Spolning av livmoder ??
  • Cyanea

Jag kan dessvärre inte svara på det där med inseminationen, men spolningen har jag koll på ;) Till mig sa de att det absolut kunde öka chansen att bli gravid när man nyss spolat, men det gäller förmodligen bara om man tidigare haft svårt att bli gravid. Spolningen kan ta bort eventuella blockeringar i äggledarna, så det är så vitt jag förstår det därför det kan hjälpa till. Har du inga fertilitetsproblem så gör det nog varken till eller från. 

Hoppas det går bra, lycka till! 

• syntharen

Jag blev gravid när jag fick ägglossning några dagar efter spolning av livmodern, fast på det "vanliga" sättet så att säga. Tyvärr slutade det i MA men det hade ju inte med spolningen att göra.

Svar på tråden Spolning av livmoder ??