• GabrielKnight

Tjejer vad är en creepy kille?

Ja hur definierar ni en creepy kille? Är det när den tysta, överviktiga, och finniga nörden kommer fram och pratar med er? Typ Eh hej hhhur har ni det? Också ler han lite fånigt. Alltså när killen utstrålar dålig självkänsla och dåligt självförtroende?

• Svar på tråden Tjejer vad är en creepy kille?
  • Lena

Det är någon som framhärdar trots man med kroppsspråk visar man vill vara i fred.

• glutten

Den du beskriver är inte det minsta creepy, TS. Han är bara nervös och tafatt. Instämmer i det som sades ovan, creepy är någon som inte fattar när han inte är önskad (eller snarare skiter i vilket) och beter sig gränslöst och pushy.

• Dr Nail

Creepy är personen som saknar social kompetens/fingertoppskänsla. Du är bland folk, en person säger något, och det blir tyst, obekvämt, och allmänt penibelt. Där har du en creepy kille.

• elinlinnea
    GabrielKnight skrev 2016-09-01 23:17:46 följande:

Ja hur definierar ni en creepy kille? Är det när den tysta, överviktiga, och finniga nörden kommer fram och pratar med er? Typ Eh hej hhhur har ni det? Också ler han lite fånigt. Alltså när killen utstrålar dålig självkänsla och dåligt självförtroende?

Jag personligen definerar varken överviktig eller finnig som creepy. Inte heller dålig självkänsla eller självförtroende definerar jag som creepy. Dock killar som konstant hör av sig, stirrar på en. Som närmar sig en och tror att de äger hela världen, ber om så kallade "nudes"... något i den stilen.
  • Carambolan
    GabrielKnight skrev 2016-09-01 23:17:46 följande:

Det där är inte creepy, det är bara lite nördigt och socialt tafatt. En gång var jag med om en kille som jag tyckte var riktigt creepy och det var någon som jag nätdejtade och som plötsligt började fråga mig om saker i mitt liv som jag inte hade berättat. Han hade alltså letat upp mig på andra sidor och "forskat" i min familj, mitt jobb, hobbys, vänner, etc. Det var creepy för mig! Att snoka lite bland raggets facebookbilder är väl helt normalt, men det här var bortom alla sociala gränser.
  • Anonym (...)

Håller med övriga här. Det du beskriver ts är inte creepy.

Det mest creepy jag har stött på var en kille på en klubb. Han var snygg, väldigt vältränad, hade ett gäng snygga och socialt anpassade polare med sig, snyggt klädd osv,..

Han hade spanat in mig och vi började dansa. På klubben fanns det en spegel på väggen. Mitt under dansen vänder han mig om så jag står med ryggen mot honom och ansiktet mot spegeln. Han säger... "Titta, det perfekta paret" och ser helt allvarlig ut.

Sen fick jag typ fly för att bli av med honom. Han fattade inte att jag inte var intresserad trots att jag sa nej flera ggr. Han hade bestämt sig för att det skulle bli vi, trots att vi inte kände varandra. Jag matchade honom utseendemässigt, alltså skulle vi bli ett par. Punkt.

Där har du en creepy kille ts...

• Fjäril kär

En creepy kille är någon som gör att man får kalla kårar. Antingen genom en egenskap han har eller genom något man upptäcker hemma hos honom. Typ bara har gummilakan , en stjärnkikare riktad mot dagis eller så...

• Scoops

En creepy kille är någon som - vilket andra också skrivit- inte kan läsa av när man signalerar att man vill vara ifred. Eller ännu mer creepy - när de läser av och bara ignorerar det á la psykopat.

En kväll satt jag på ett chattforum och snackade lite, det var inget dejtingforum. Plötsligt ringde telefonen, det var en av killarna på forumet som hade letat upp mig (med hjälp av mitt efternamn som jag glömt dölja i min profil eftersom det var en del av min mailadress...man lär sig). Vi hade aldrig talats vid eller skrivit till varandra innan. DET VAR CREEPY!

Jag hade träffat en gemensam vän till min syster ett par gånger. Kanske kände vi nån connection för jag var väl typ intresserad och bjöd honom till en hemmafest i syrrans lägenhet över nyår. Men jag hade fel och märkte under festens gång att jag inte var intresserad av honom (han betedde sig sjukt underligt). Typ så jagade han runt mig i lägenheten, satt alldeles för nära (typ så nära att jag inte kunde sträcka mig efter mitt glas utan att han behövde luta sig tillsammans med mig) och så höll han ett krampaktigt tag kring min midja när jag stod upp, inte avslappnat heller. Utan så att jag fick stå böjd i en konstig vinkel. Tro inte att jag inte sa ifrån heller! Jag var väldigt öppen och mina vänner fick hjälpa till att driva bort honom flera gånger, sista gången var jag på vippen att ringa polisen...
    Han skulle sova på soffan i vardagsrummet eftersom han hade långt hem. Jag hade eget gästrum i lägenheten så efter festen gick jag och la mig (och stängde min dörr). Jag vaknade någon timme senare av att han kröp ner i min säng!!!
    Min hund (som sov i fotänden) vaknade och morrade åt honom. Då flydde han fältet och stack hem trots att det fortfarande var mitt i natten, han gick hem de 3 milen. Han drack inte en droppe under hela kvällen och var inte hög (fick sen veta att han tillhörde nån konstig kyrka och var väldigt religiös).
    Det är det mest CREEPY jag varit med om! Var övertygad om att han skulle våldta mig...tur att han var hundrädd för min hund vägde 6 kg (inget monster direkt).

• Scoops
    Fjäril kär skrev 2016-09-02 07:32:29 följande:

En creepy kille är någon som gör att man får kalla kårar. Antingen genom en egenskap han har eller genom något man upptäcker hemma hos honom. Typ bara har gummilakan , en stjärnkikare riktad mot dagis eller så...

Klockren beskrivning! Jag både skrattade och rös åt stjärnkikaren... SkålFörvånad
  • Flusmurfen

Det du beskriver skulle jag kalla blyg. Creepy är ngn som verkar oberäknelig, som man misstänker skulle kunna skada någon, slåss eller tafsa.

• Let it Rain
    elinlinnea skrev 2016-09-02 01:36:46 följande:
    Jag personligen definerar varken överviktig eller finnig som creepy. Inte heller dålig självkänsla eller självförtroende definerar jag som creepy. Dock killar som konstant hör av sig, stirrar på en. Som närmar sig en och tror att de äger hela världen, ber om så kallade "nudes"... något i den stilen.
    Instämmer i detta.

Den finniga, blyga nörden är harmlös och lite gullig i sin tafatthet. En kille som däremot är creepy har ingen social taktkänsla och kör bara på trots att han är oönskad. T ex någon som man träffat en gång och som blir helt besatt av en och förföljer en och sånt.
  • Anonym (Hilma)

En överviktig och finnig kille som kommer fram till en och backar när han märker att man inte är intresserad är inte creepy.

En man på 45 som klär sig som en 25-åring och tror att han ser yngre ut än han är, och som inte slutar ta kontakt fast man väldigt tydligt visar att man inte är intresserad = supercreepy (en sån klängde på mig när jag var i 20-årsåldern, ryser när jag tänker på det!).

• Anonym (Usch)

Hållet med resten. Och vilka hemska upplevelser vissa har haft! Fy fan.

Först tänkte jag art jag inte hade något eget exempel men sen kom ett förträngt minne fram.

Jag var på studentskiva, hyrd bar/dansställe. Ung, blyg och för snäll.

En kille som jag gått i samma grundskola med ber om en dans. Jag vill egentligen inte, han är redan väldigt full och hans andedräkt luktar kokt korv -spyr lite-. Jag kommer inte på något snällt sätt att tacka nej så jag tackar ja. Vi dansar en stund, han försöker hela tiden komma mig nära och kag backar, sen lutar han sig fram för att kyssa mig. Efter att ha dansat i kanske en minut! Jag lutar mig bort och letar efter min kompis, ser henne och ropar att jag vill följa med till ovanvåningen. Springer ikapp henne men märker att han följer efter! Vi illrar upp på övervåningen så snabbt vi kan så att han inte ska hinna med. En halvtimme senare så fångar han ögonkontakt och har tydligen letat efter mig hela tiden... Jag säger då att jag måste gå på toaletten, letar upp min kompis och sticker därifrån.

• flygrl

Nej TS som andra påpekat e snubben i ditt exempel i n t e creepy utan enbart osäker. En kille som e creepy e det för han inger en obehaglig = creepy känsla hos en. :/ Han kan va påträngande, gränslös, respektlös. Man vill inte va ensam med en creepy snubbe för man inser han kan komma gå över gränsen fullständigt. Varnings klockorna ringer. :(
    Och the creepy guy måste inte va oattraktiv utan kan mycket väl se bra ut.

• Anonym (ett exempel)

Håller med föregående om att övervikt / finnar / social osäkerhet inte behöver vara creepy alls.

Mitt exempel på creepiness är en man - normalsnygg, välutbildad / med högstatusyrke och till ytan väldigt socialt kompetent - som jag fick kontakt med på en dating site för ca två år sedan. Vi träffades en gång, jag ville inte fortsätta då han dels var gift och även var ohälsosamt "på"/intensiv. Han kontaktar mig fortfarande med ojämna mellanrum. Säg en gång per kvartal men då massvis av sms, förslag på att träffas bara för att prata, Jag har för längesedan gjort klart för honom att jag nu är i en relation, inte vill träffas, tycker det är olämpligt med kontakt och tom försökt mig på ett indirekt hot i form av att jag googlat mig fram till vem hans fru är men likväl..han fortsätter. Väldigt creepy och så pass ohälsosamt beteende att jag känner mig lite rädd.

• Anonym (Ez)

Dom där som följer efter på avstånd, ligger bakom en buske när man slutar jobbet, kollar in i fönstren på natten, ringer och flåsar i telefonen, tar kläderna man hängt ute på klädräcket, onanerar och sprutar på ens bil, slickar på posten i ens brevlåda.
    Ovan är ett praktexempel på en creepy kille.

• Anonym (Näe)

En kille är creepy när han säger "bara lite mer" eller liknande när man står nära och han vill typ hångla. Som inte förstår ett nej. 

Kan se ut precis hur som helst, guds jävla gåva till kvinnorna, fattar han inte ett nej direkt är han ett äckel. 

• Anonym (Hilma)
    Anonym (Usch) skrev 2016-09-03 00:34:22 följande:

Hållet med resten. Och vilka hemska upplevelser vissa har haft! Fy fan.

Först tänkte jag art jag inte hade något eget exempel men sen kom ett förträngt minne fram.

Jag var på studentskiva, hyrd bar/dansställe. Ung, blyg och för snäll.

En kille som jag gått i samma grundskola med ber om en dans. Jag vill egentligen inte, han är redan väldigt full och hans andedräkt luktar kokt korv -spyr lite-. Jag kommer inte på något snällt sätt att tacka nej så jag tackar ja. Vi dansar en stund, han försöker hela tiden komma mig nära och kag backar, sen lutar han sig fram för att kyssa mig. Efter att ha dansat i kanske en minut! Jag lutar mig bort och letar efter min kompis, ser henne och ropar att jag vill följa med till ovanvåningen. Springer ikapp henne men märker att han följer efter! Vi illrar upp på övervåningen så snabbt vi kan så att han inte ska hinna med. En halvtimme senare så fångar han ögonkontakt och har tydligen letat efter mig hela tiden... Jag säger då att jag måste gå på toaletten, letar upp min kompis och sticker därifrån.

Jag tror faktiskt att alla kvinnor har minst en sån upplevelse.
  • Anonym (Creepy)

Intressant ämne som jag funderat mycket över.

Jag tror att jag ses som creepy av vissa. Jag har svårt att vara naturlig i sociala sammanhang. Det mesta är skådespeleri från min sida.

Jag har märkt hur vissa människor i arbetsliv och i andra sammanhang kan se livrädda ut för mig. De undviker mig och samtalar inte mer än absolut nödvändigt.

Då ska det sägas att jag ser bra ut och klär mig väl. Anledningen till att jag upplevs som creepy av vissa tror jag dels har att göra med att jag omedvetet gör intrång i den privata sfären. Jag saknar fingertoppskänsla som någon sa.

Framförallt tror jag dock det har med att jag visar "fel" känslor med ansiktet. Jag är inte där känslomässigt, bara intellektuellt.

Jag har lätt att själv identifiera creepy personer men det är väldigt svårt att inte framstå som creepy själv, om man har med socialt skickliga människor att göra.

• Anonym (Lynna)

Tror det beror lite på vilken ålder man är i, som ung dvs tonåring skulle jag säga att det är killen som aldrig våga prata med en utan bara stirrar och klär av en med blicken. Han som man aldrig har hört säga ett ord men endå alltid håller sig i närheten av en. Nu när jag är 25+ så skulle jag säga att det är killen som på en gång blir dominant och extremt överbeskyddande! Trots att man inte känner varandra eller har en relation. Oerhört obehagligt och inte alls attraherande, särskilt när killen själv tror att det är upphetsande för tjejen. Tex skall bestämma vad hon skall göra eller bråka med andra killar...

Svar på tråden Tjejer vad är en creepy kille?