• Samnovak03

Ägglossningsflytningar en vecka innan BIM?

Hej, jag är på ÄL+9, BIM-6 och jag upptäckte idag att mina flytningar ser exakt likadana ut som när jag har ägglossning? Dvs genomskinliga, trådiga och geléaktiga. Har även vattninga flytningar under ÄL men inte nu. Brukar annars ha kladdiga, gulvita flytningar mellan ÄL och mens.. någon som vet vad man har för flytningar normalt dagarna innan mens?

Har även sen igår kväll känt spänningar i mitt högra bröst, vilket jag aldrig känt förut. Är på försök nr. 3, första barnet.

Någon annan som varit med om liknande och sen visat sig vara gravid? Skrattande

• Svar på tråden Ägglossningsflytningar en vecka innan BIM?
  • Cyanea

Är du säker på att du hade ägglossning när du trodde? Att det inte är ÄL på gång nu? 

Sådana flytningar är inget som är typiskt graviditet, det beror med största sannolikhet på något annat. Sen kan du ju självklart ändå vara gravid, men det är inget symptom på varken hCG eller progesteron. 

Lycka till! 

• Samnovak03
    Cyanea skrev 2016-09-03 14:15:44 följande:

Är du säker på att du hade ägglossning när du trodde? Att det inte är ÄL på gång nu? 

Sådana flytningar är inget som är typiskt graviditet, det beror med största sannolikhet på något annat. Sen kan du ju självklart ändå vara gravid, men det är inget symptom på varken hCG eller progesteron. 

Lycka till! 

Det vore väldigt osannolikt att jag har ÄL nu, då jag mitt i min menscykel (dag 15 av 30) kände av extrem ägglossningsvärk i vänstra äggstocken. Jag känner alltid av min ägglossning, och då har jag alltid trädliknande flytningar (som nu) + vattniga. Jo jag har läst att man kan ha vilka flytningar som helst när man är gravid, ville bara veta om någon annan haft som mig och sen visat sig vara på smällen ;)
  • Anonym (ÄL)

Jag är i samma situation, men jag är inte gravid. Jag känner alltid av min ÄL som uteblev i augusti och blev väldigt förvånad över att den inte kom. Den borde ha kommit runt den 23 augusti. Testade med CB dubbel hormon och fick resultat för hög fertilitet i en vecka, så jag insåg att det nog inte stämde och går med förväntan över till nästa månad. Men igår fick jag flytningar som liknade de vid ÄL. Och eftersom att jag vet med säkerhet att dessa inte betyder något så ger det mig bara erfarenheten över hur min kropp fungerar. Men denna skillnaden har inte visats sig på flera år.

Svar på tråden Ägglossningsflytningar en vecka innan BIM?