Hur startade det?
Hur startade eran första förlossning?
Hur startade eran första förlossning?
Hinnsvepning i 40+4. Därefter pinvärkar i 48 timmar då jag öppnade mig endast 0,5 cm. Hemskt var det. När förlossningen kom igång "på riktigt" tog det 10 timmar.
Startade med värkar spontant alla 4 gångerna. Väntar nu nr 5 vilken dag som helst så får se hur det startar denna gång.
Pinvärkar i 4 dagar och sedan tog det ca 10 timmar totalt på förlossningen.
Med värkar kl 06 den 13 mars som sen höll på till 17:36 den 14 mars då han föddes.
Förstföderska. "Mensvärk" som kom och gick från 8.30 på morgonen. Vid 14 började det kännas mer, kom in till förlossningen 17.00 för kontroll med orden från bm i telefon att vi troligtvis skulle tvingas vända hem igen. (50 min resväg enkel resa). Vid ankomst var jag öppen 8 cm och min dotter föddes 22.31 samma kväll.
Inga förvärkar, inga värkar utan vattnet gick efter ett toabesök på natten. Efter 30 minuter kom värkarna. 10 timmar efter vattenavgången var han ute.
En liten blödning på morgonen. Värkarbetet började ca kl 11, barnet föddes 8 timmar senare.
Vattenavgång sen fick jag värkar nästan 3 dygn senare ...
En flytt, sen började jag få ont vid svanskotan. Då jag aldrig har upplevd mensvärk hade jag ingen aning vad det var, men när det inte gick över åkte vi in justifall. Och tydligen var födseln igång, 3 veckor för tidigt. Vattnet fick dom ta på mig, för det gick inte.
slemproppen gick först men förstod inte då att förlossningen var på g. Två timmar senare gick vattnet och knappa fem timmar efter de är dottern ute..
Båda barnen har startat med regelbundna värkar på natten efter toabesök. Med barn nr ett gick slemproppen 2 dygn innan värkstart, märkte aldrig av någon slempropp med barn nr två.