• BeckiL

Det bästa med att ha barn?

Fråga till er som är nyblivna/relativt nyblivna föräldrar: vad är det bästa med att ha barn?

• Svar på tråden Det bästa med att ha barn?
  • Flisan79

Måste man vara nybliven förälder för att svara? De som fått barn har ju varit det en gång i tiden.

Den enorma kärleken som inte går att jämföra med något annat. Ens barn är nog den enda person man kan älska villkorslöst.

Att få se en människa utvecklas och anta en egen person är helt fantastiskt.

• Anonym (Filur)

Att få gosa med det vackraste som finns. Att få göra barnet glad. Att komma hem efter en arbetsdag och få en jättestor kram av en liten person som är överlycklig att se mig!

• Pastella

Förutom kärleken så är det bästa att man får uppleva allt det härliga med barndomen igen! Min 4åring lärde sig cykla förra veckan och den glädjen och stoltheten han känner, känner jag med. Och att besöka roliga platser och se allt med barnens ögon, åh så härligt!

• Erizajo

Att hitta på saker med mina barn är det bästa som finns, jag har tre st och ibland åker vi ensamma utan pappan på saker tex kryssning, då säger folk "hur orkar du?" Min reaktion blir då alltid Va??! Jag har skaffat dem och uppfostrat dem så självklart vill jag umgås med dem! Att se glädjen i deras ögon, finns inget bättre!

• Porslinsblomman

Bland det bästa: även om dagen varit jobbig, finner man sig själv ståendes vid barnets säng när det somnat på kvällen och överväldigas av känslor och tycker att det inte finns något finare.

Svar på tråden Det bästa med att ha barn?