• Anonym (OROLIG MAMMA)

MIN MAN HÅLLER INTE KOLL PÅ VÅRT BARN, BLEV NÄSTAN PÅKÖRD. VAD GÖR JAG????

Hej..

jag är en frustrerad och orolig mamma...Jag vet inte längre om jag vågar lämna vår dotter ensam med min man... jag är så fruktansvärt ledsen och orolig..

Igår när jag körde förbi gatan såg jag min man och min dotter på 2 år stå på en trottoar precis intill en väg med väjningsplikt och rakt framför en stor väg med bilar som kör mycket snabbt.. jag ser att min man står med ryggen mot min dotter och vinkar och tittar bort.. Han håller inte hennes hand, har inte uppsyn över henne ingenting.. Hon hade vilken sekund som helst kunnat springa ut på gatan och bli påkörd... Jag gasade allt vad jag hade och körde dit och såg att han då lyft upp vår dotter..

HUR SKA JAG TÄNKA? VARFÖR GJORDE HAN DETTA? FÖRSTOD HAN INTE ATT HON KAN SPRINGA OCH BLI PÅKÖRD? ÄR INTE DETTA GRUNDLÄGGANDE FÖR EN FÖRÄLDER ATT FÖRSTÅ ATT HÅLLA HENNES HAND HEEELA TIDEN ELLER LYFTA UPP HENNE I EN SÅN SITUATION? VARFÖR HÖLL HAN INTE KOLL? DET VAR EN BRA STUND HAN STOD MED RYGGEN EMOT.. VAD ÄR FEL? 

• Svar på tråden MIN MAN HÅLLER INTE KOLL PÅ VÅRT BARN, BLEV NÄSTAN PÅKÖRD. VAD GÖR JAG????
  • EnAnonumius
    Anonym (Varg) skrev 2016-09-05 14:01:26 följande:
    Din man kan besöka en hypnos expert som kan öka han uppmärksamhet och medvetenhet vid barnpassning
    TS kan gott besöka samma hypnosexpert med tanke på att hon väljer medvetet att idka "vårdslöshet i trafiken" och sedan försöker självrättfärdiga med att det är okey att göra så för att "påvisa en sak".

TS SKA lära sig konceptet "två fel bli aldrig ett rätt".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Vilket pucko!)

Han verkar vara en j-a idiot! Och med tanke på vad en del säger till dig här, en mamma som BRYR SIG OM SITT BARNS LIV OCH HÄLSA så finns det många j-a idioter!

Låt inte den idioten ha hand om ert barn mer. Miljoner KRAMAR till DIG!!!!

• Anonym (mamsi)
    Anonym (OROLIG MAMMA) skrev 2016-09-05 10:43:27 följande:

Hej..

jag är en frustrerad och orolig mamma...Jag vet inte längre om jag vågar lämna vår dotter ensam med min man... jag är så fruktansvärt ledsen och orolig..

Igår när jag körde förbi gatan såg jag min man och min dotter på 2 år stå på en trottoar precis intill en väg med väjningsplikt och rakt framför en stor väg med bilar som kör mycket snabbt.. jag ser att min man står med ryggen mot min dotter och vinkar och tittar bort.. Han håller inte hennes hand, har inte uppsyn över henne ingenting.. Hon hade vilken sekund som helst kunnat springa ut på gatan och bli påkörd... Jag gasade allt vad jag hade och körde dit och såg att han då lyft upp vår dotter..

HUR SKA JAG TÄNKA? VARFÖR GJORDE HAN DETTA? FÖRSTOD HAN INTE ATT HON KAN SPRINGA OCH BLI PÅKÖRD? ÄR INTE DETTA GRUNDLÄGGANDE FÖR EN FÖRÄLDER ATT FÖRSTÅ ATT HÅLLA HENNES HAND HEEELA TIDEN ELLER LYFTA UPP HENNE I EN SÅN SITUATION? VARFÖR HÖLL HAN INTE KOLL? DET VAR EN BRA STUND HAN STOD MED RYGGEN EMOT.. VAD ÄR FEL? 

Bara acceptera att alla håller olika nivå på sitt föräldraskap. Din man gör som han vill liksom. Precis som du gör.
  • Anonym (Oj!)
    Anonym (OROLIG MAMMA) skrev 2016-09-05 13:29:30 följande:
    Nu skrev han på sms att hans anledning har varit att han underskattat vår dotter?! Ska man tro det??
    Alltså stackars sate.... Fy för att vara gift med dig. Lugna ner dig för tusan..
  • Anonym (Tina)

Det är lite olika hur föräldrar är men det låter ganska oansvarigt. Min man är extremnoga med sådant, nästan så att jag känner mig slarvig ibland fast jag eg inte är det. Har ett föräldrapar till vänner och de är båda jätteslarviga och gör sådant som din man gjorde ständigt.. Det är bara att hoppas att inget händer.. 
    Skäll på honom och visa att det inte är ok och ha lite koll så kanske han tänker till mer i fortsättningen. Säg åt honom att du vill att han BÄR henne. En del är mer disträ/drömmande än andra och går dottern vid sidan om honom och han tycker att han har koll så är det inte många drömmande sekunder det behöver handla om innan dottern är någon helt annanstans. Vår dotter är två och och hon skulle mycket väl kunna springa rakt ut i en trafikerad väg om man inte höll i handen och det är ju bara på ett ögonblick något sådant kan hända,.

• Anonym (Vad mer?)

Det känns som om det ligger mer bakom detta än denna situation, annars tycker jag det är en överreaktion.

Har han gjort liknande saker förut, eller håller ni på att skiljas och du letar saker som kan verka negativt för honom så du ska få hela vårdnaden?

• Anonym (Vad mer?)
    Nyfikna72 skrev 2016-09-05 11:38:45 följande:

Finns inget annat att göra än att du ts får ta över föräldra rollen helt och helst kastrera din man så han aldrig, jag upprepar aldrig överhuvudtaget kan göra detta igen än mindre att skaffa fler barn han kan bete sig med såhär. I såna här lägen är en mamma det enda rätta, de är skolade från geunden och gör aldrig några misstag eller annat som kan äventyra hälsan eller säkerheten hos sitt barn. Det bästa vore om det helt enkelt bara fanns mammor, då skulle sånt här inte hända alls.

Ja, det är visst så en del vill ha det. Nu förutsätter jag att du var ironisk, det finns ju de som tycker så på riktigt med.
  • Anonym (Collis)

Har du hört om toffel metoden?

• Anonymenen

Det du säger är alltså att du hade kontroll över läget när du bröt mot lagen och gasade allt vad du kunde, och detta skall vi tro, men när din man gör något som han säger att han hade full kontroll över är det kätteri?

Du borde ta en väldigt hård och lång tänkare kring ditt egna hyckleri.

I syfte med att faktiskt svara på din fråga; din man gjorde som han gjorde eftersom att han kände att han hade kontroll över situationen. Det var hans uppfattande av läget, och inte ren illvilja. Ta dig samman och tänk över ditt jävligt skeva perspektiv.

• EnAnonumius
    Anonymenen skrev 2016-09-06 08:12:14 följande:
    Det du säger är alltså att du hade kontroll över läget när du bröt mot lagen och gasade allt vad du kunde, och detta skall vi tro, men när din man gör något som han säger att han hade full kontroll över är det kätteri?

Du borde ta en väldigt hård och lång tänkare kring ditt egna hyckleri.

I syfte med att faktiskt svara på din fråga; din man gjorde som han gjorde eftersom att han kände att han hade kontroll över situationen. Det var hans uppfattande av läget, och inte ren illvilja. Ta dig samman och tänk över ditt jävligt skeva perspektiv.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (G)

Inte läst hela tråden bara sista sidans trash-svar, o då förstår jag TS att du inte vill svara mer. Skulle jag nog också göra.

Men om du fortfarande gör det, det är anmärkningsvärt att han bara försvarar sig o inte kan erkänna att han gör nåt fel. O det här med att han inte är uppmärksam, har han ADHD eller nåt sånt? Inte för att nödvändigtvis sätta nån diagnos på allt, men den där ansvarslösheten o bristen på uppmärksamhet som sagt det får mig att undra. Vet inte heller hur han är i övrigt. 

• Tom Araya
    Anonym (OROLIG MAMMA) skrev 2016-09-05 12:27:36 följande:
    Är det inte farligt? Att han står med ryggen mot henne? Även om det är väjningsplikt precis vid sidan om dem, bilar kan komma med hast och barn kan springa fram..?
    Det beror alldeles på vilket beteende dottern har. Vissa barn är väldigt impulsiva medan andra kan lära sig väldigt fort och vara väldigt pålitliga i det de lärt sig, ytterligare kan vissa barn vara så att de inte avviker mer än ett steg från sin förälder när man är ute.
  • Anonym (...)
    Anonym (OROLIG MAMMA) skrev 2016-09-05 13:29:30 följande:

Nu skrev han på sms att hans anledning har varit att han underskattat vår dotter?! Ska man tro det??

Men kära nån... Ja han gjorde fel, självklart ska man i alla lägen hålla koll på en 2-åring i närheten av trafiken. Men nu har han ju faktiskt, om än motvilligt, erkänt att han har gjort fel och sagt att han inte ska göra det igen.

Varför ska du då fortsätta analysera situationen och dessutom kräva sms-svar från honom? (för jag utgår från att han inte helt apropå utan anmodan skrev en sms-förklaring till dig)

Saken är utagerad. Han har förstått och nu när du glömma detta och gå vidare med era liv.
  • Anonym (Drama)

Herregud! Det där kan hända vilken förälder som helst! Vilket barn som helst kan få infall och springa ut i gatan. Det kan även hända dig ts om du tittar bort. Det kan hända att du tittar bort nån gång ts. Sånt som händer och olyckor händer. Men nu mår dottern bra och det är det viktigaste. Du ska lita på din man och att skriva att den har en störning? Du körde själv i hög hastighet och kunnat skada nån. Du överdriver.

Svar på tråden MIN MAN HÅLLER INTE KOLL PÅ VÅRT BARN, BLEV NÄSTAN PÅKÖRD. VAD GÖR JAG????