• liten83a

Jag vill ha hjälp med lite jämförelse

Hej

Jag har satt mig i klistret och innan alla börjar hacka, det jag vill få ut av detta är bara en jämförelse hur era budgetar ser ut.

Jag vet att jag har varit oansvarig men nu är det slut med det.

Så...

Förutsättning inkomst på 14 000 kr med barnbidrag och bostadbidrag jobbar 80 % söker förbrillt efter extra jobb eller ett normalt sätt att få in extrainkomster.

1 son 7 år och sen jag då kvinna 33 år, separerad med växelvist boende(50/50)
    Boendekostnad inkl el 6 600 ca. 

Hur skulle ni lägga upp en budget för mig?

• Svar på tråden Jag vill ha hjälp med lite jämförelse
  • tystlängtan

Skulle först behöva veta hur mycket du behöver till övriga räkningar. Mobil, internet, försäkringar, fack och A-kassa, CSN-lån, tv-avgift, m.m. Har du bil och vad kostar den isf eller vad kostar busskort där du bor?

• liten83a

ja mina internet och mobilkostnader är skyhöga på 1700/mån pga av dåliga abonemang som jag håller på att dealar med nu, men det är inte lätt att göra det med telecombranschen :-/

CSN är 1039/mån på grund av att jag tidigare slarvat med betalning dit, har försökt få mindre på grund av låg inkomst men de anser att jag tjänar bra

Radiotjänst/fack/försäkringar är ca 6-700/mån

Bil ja, är anställd med privatbil och den kostar med försäkring/skatt/rep/parkering och bränsle ca 4000 kr/mån

• tystlängtan
    liten83a skrev 2016-09-09 09:35:32 följande:

ja mina internet och mobilkostnader är skyhöga på 1700/mån pga av dåliga abonemang som jag håller på att dealar med nu, men det är inte lätt att göra det med telecombranschen :-/

CSN är 1039/mån på grund av att jag tidigare slarvat med betalning dit, har försökt få mindre på grund av låg inkomst men de anser att jag tjänar bra

Radiotjänst/fack/försäkringar är ca 6-700/mån

Bil ja, är anställd med privatbil och den kostar med försäkring/skatt/rep/parkering och bränsle ca 4000 kr/mån

Hmm...Ja, då är det ju inte så mycket kvar att budgetera med. Du får jobba hårt med att få ner dina utgifter, men även öka på dina inkomster.
Svar på tråden Jag vill ha hjälp med lite jämförelse