• LESSNU87

Ni föräldrar som låter era pre-puberty ungar lämna huset i hotpants som går in i röven och magtröja.

Har ni tummen i arslet eller vad händer?

Idag mötte jag två tjejer i 10-års åldern (att döma av deras längd och obefintliga pubertetsutveckling), båda åkte runt på airboards med Iphone 6s på högsta volym med hög technomusik, samtidigt som de letade "killar". Till klädseln så hade båda tjejerna hotpantsshorts som gick in i röven och till det magtröjor. 

Det är inte första gången jag höjer extra på ögonbrynen, runt festivaler och nöjesfält är det som allra värst. Pedofilernas dröm går i uppfyllelse totalt. 

Nu till den stora frågan, hur kan ni som föräldrar allvarligt tillåta era barn att lämna huset med sådan klädsel? Ni tycker inte de kan vänta tills de nått 15 iallafall??

• Svar på tråden Ni föräldrar som låter era pre-puberty ungar lämna huset i hotpants som går in i röven och magtröja.
  • Philanthropy

Ytterligare en konservativ stackare som tror klädsel förhindrar övergrepp. Kan ni inte fasas ut någon gång...?

• Ego Lovers

Är du man och har problem när tioåringar går förbi i hotpants rekommenderar jag dig att stanna inne, dra för gardinerna och skämmas!

• gamlapappan

Jag håller nog med trådstartaren att det inte är så bra att små barn exponeras sexuellt genom sin klädsel. Samtidigt är det inte en lätt fråga eftersom barnen förstås vill ha likadana kläder som äldre barn och föräldrar.

Som förälder skulle jag nog hindra mina döttrar att se ut som prostituerade samtidigt som jag tycker att det är svårt att anmärka på andra föräldrars beslut och värderingar.

• Mooomin

Nu är inte jag pryd eller konservativ, men kläder som ser billiga och äckliga ut på tonåringar och vuxna, ser ännu mer opassande ut på barn.. Förstår inte heller hur dessa föräldrar tänker? Min åsikt har inget med att "förhindra övergrepp" att göra btw, förstår bara inte hur man kan vilja låta sitt barn se ut så.

• Mooomin

Nu skrev ju inte ts att hen hade problem när barn gick klädda så för att det gjorde ts upphetsad, utan för att det är opassande och ts blev upprörd. Om jag förstått det rätt. Har inte en man f.ö oxå rätt att bli upprörd för att små flickor klär sig billigt och opassande? Låter du din dotter gå klädd i kläder som visar halva skinkorna när hon är tio så är det du som borde skämmas.

Ego Lovers skrev 2016-09-08 20:23:07 följande:

Är du man och har problem när tioåringar går förbi i hotpants rekommenderar jag dig att stanna inne, dra för gardinerna och skämmas!

• Philanthropy
    gamlapappan skrev 2016-09-08 21:18:30 följande:

Jag håller nog med trådstartaren att det inte är så bra att små barn exponeras sexuellt genom sin klädsel. Samtidigt är det inte en lätt fråga eftersom barnen förstås vill ha likadana kläder som äldre barn och föräldrar.

Som förälder skulle jag nog hindra mina döttrar att se ut som prostituerade samtidigt som jag tycker att det är svårt att anmärka på andra föräldrars beslut och värderingar.

Det är du som associerar vissa klädesplagg med sex, ett klädesplagg i sig exponerar ingen för någonting. Men du kanske menade att skriva "exponerar sin kropp tack vare sin klädsel"? 
  • Ego Lovers
    Mooomin skrev 2016-09-08 21:30:36 följande:

Nu skrev ju inte ts att hen hade problem när barn gick klädda så för att det gjorde ts upphetsad, utan för att det är opassande och ts blev upprörd. Om jag förstått det rätt. Har inte en man f.ö oxå rätt att bli upprörd för att små flickor klär sig billigt och opassande? Låter du din dotter gå klädd i kläder som visar halva skinkorna när hon är tio så är det du som borde skämmas.

Vem ska skämmas! Barn ska kunna gå nakna utan att de sexualiseras. I vår by går vissa flickor i shorts i modell kort, dock syns inte skinkorna och för mig är det inget att höja ögonbrynen för eftersom killar här kan gå i korta shorts de med och tom med bar överkropp utan att folk slår bakut. Det borde en tioårig flicka också kunna göra eftersom de är helt platta och ser ut som pojkkropparna.
  • Physalis
    Ego Lovers skrev 2016-09-09 16:33:20 följande:

Vem ska skämmas! Barn ska kunna gå nakna utan att de sexualiseras. I vår by går vissa flickor i shorts i modell kort, dock syns inte skinkorna och för mig är det inget att höja ögonbrynen för eftersom killar här kan gå i korta shorts de med och tom med bar överkropp utan att folk slår bakut. Det borde en tioårig flicka också kunna göra eftersom de är helt platta och ser ut som pojkkropparna.

Svar på tråden Ni föräldrar som låter era pre-puberty ungar lämna huset i hotpants som går in i röven och magtröja.