• Anonym (Behöver pepp)

Fd älskarinnor. hur gjorde ni?

Hej,

Antar att det finns en och annan kvinna här som brutit med sin - upptagne - älskare. Vore enormt tacksam om ni vill dela med er av hur ni förmådde ta steget (förutsatt alltså att ni var förälskade i karln).

Jag träffar en upptagen man sedan närmre tre år och är, för mina synder, vansinnigt förälskad i honom. Han kommer inte att lämna - sjuk fru och små barn - och har varit ärlig med detta från början. Det är alltså inte ett dugg synd om mig, jag gick in i det här med öppna ögon osv men likväl, behöver råd då jag inte kan förmå mig att avsluta. Någon som lyckats bryta trots att hjärta, hjärna, själ och kropp jublade så snart ni träffades / pratade?

• Svar på tråden Fd älskarinnor. hur gjorde ni?
  • Haskel

Visserligen en gammal tråd.

Men varför ska det vara så mycket krångligare och annorlunda bara för att den andre är upptagen? Är det verkligen någon skillnad mot när den andre är "fri". Kärlek och förälskelse är svårt, och det sårar enormt när det inte fungerar och tar slut. Ibland är man totalförälskad och kär, men man känner ändå att förhållandet inte går dit man önskar. Kanske finns samma lust att flytta ihop, att skaffa barn, framtidsdrömmar etc etc. Då kanske man får tänka över situationen och göra slut. Precis samma sak gäller ju om den andre är upptagen. Endera fortsätter man att njuta av varandra de stunder som bjuds, alternativt så bryter man.

Alla intima relationer leder inte till vanliga förhållanden. Oavsett  den andre är fri eller upptagen.

• Anonym (Min historia.)
    Anonym (Behöver pepp) skrev 2016-09-09 01:36:43 följande:

Hej,

Antar att det finns en och annan kvinna här som brutit med sin - upptagne - älskare. Vore enormt tacksam om ni vill dela med er av hur ni förmådde ta steget (förutsatt alltså att ni var förälskade i karln).

Jag träffar en upptagen man sedan närmre tre år och är, för mina synder, vansinnigt förälskad i honom. Han kommer inte att lämna - sjuk fru och små barn - och har varit ärlig med detta från början. Det är alltså inte ett dugg synd om mig, jag gick in i det här med öppna ögon osv men likväl, behöver råd då jag inte kan förmå mig att avsluta. Någon som lyckats bryta trots att hjärta, hjärna, själ och kropp jublade så snart ni träffades / pratade?

Har varit med om liknande två gånger, ingen av männen var särskilt öppna om att de var i seriösa förhållanden - en uttryckte sig som att det var ett öppet, den andra var väldigt duktig på att ljuga (vilket den andra också måste ha varit då vi höll på i ca 1,5 år). Var störtkär i den som sa att han hade ett öppet förhållande, eller ja, hann falla för honom innan det kom fram att han var i ett förhållande, det var fel, men kunde inte släppa honom.

Efter 1,5 år så tog hans förhållande slut.
    Och jag fick reda på att nu när han var singel, kunde han ju knulla runt med hur många han än behagade, hur öppet som helst!
    Jag stod ut några månader och han ljög ofc om att han inte höll på med andra. Men någonstans där började jag väl fatta att jag var dum i huvet.
    Avslutade med honom då han sa att han inte var redo för ett förhållande.
    Nu gjorde jag det över sms då jag visste att jag skulle börja gråta framför honom och inte hade klarat att göra det irl. 

Det ironiska är att jag tänkte att han skulle förstå sitt misstag när jag träffade någon ny. Det ännu mer ironiska är att ja, det gjorde han, och han har krälat på alla fyra och hängt mig i häcken ända sedan brytet, vilket är över ett år sedan.
    Om det nu kan bli mer ironiskt, så verkar det som att alla som är otrogna tror att de som de är otrogna med själva ska och vill vara otrogna. 

Den andra avslutade jag också med via sms - ja taskigt, men kan tycka att den gemensamma respekten försvann när han ljög om att han inte hade ett fast förhållande på, sisådär, 4 år.

Det är svårt att ta sig ur det när man är sådär hysteriskt, hjärtbankande kär, men det är värt det. Han får förstå att du behöver något riktigt, så att han själv inte avslutat det visar inte riktigt på ett gott hjärta känner jag... 
  • Anonym (Min kvinna är fantastisk)

Hej är en kille som började med en otrohets relation med en kvinna.

Som slutade med att vi båda två separerade med våra respektive och är i en (riktig relation idag)

Jag har inte ångrat mig en sekund över att vi träffades vi har en jätte härlig relation hon är den finaste kvinnan i mitt liv.

Kommer aldrig att vara otrogen igen!

• Anonym (psyk)
    Anonym (Min kvinna är fantastisk) skrev 2016-12-08 13:08:41 följande:

Hej är en kille som började med en otrohets relation med en kvinna.

Som slutade med att vi båda två separerade med våra respektive och är i en (riktig relation idag)

Jag har inte ångrat mig en sekund över att vi träffades vi har en jätte härlig relation hon är den finaste kvinnan i mitt liv.

Kommer aldrig att vara otrogen igen!

Du kommer aldrig vara otrogen så länge du är nöjd med det du har, men hur blir det när du inte är lika nöjd? Du har ju redan visat hur du "hanterar" missnöje i en relation.
  • Anonym (Blåögd ?)

Varje kvinna känner en man utan och innan. Att inte upptäcka att en man har en relation faller ju på kvinnan. Kan dem inte sova över eller ses helger så är dem upptagna. Att du inte upptäckte det på flera år känns påhittat

• Anonym (Min kvinna är fantastisk)

Förstår hur du tänker men jag har redan gjort den resan som var en jobbig situation för alla parter.

Oftast är det inte värt besväret.

Men jag har träffat rätt person helt olik mitt x på alla sätt.

Jag har vuxit som individ.

Mottot är givetvis att avsluta en dålig relation i tid!

• Anonym (Min historia.)
    Anonym (Blåögd ?) skrev 2016-12-08 14:04:10 följande:

Varje kvinna känner en man utan och innan. Att inte upptäcka att en man har en relation faller ju på kvinnan. Kan dem inte sova över eller ses helger så är dem upptagna. Att du inte upptäckte det på flera år känns påhittat

Vet inte vem du syftar på nu.
    Men i mina fall så var den ena fruktansvärt manipulerande och den andra en ren ram lögnhals.
    Den förstnämnde avslutade jag med när jag fick reda på det, den sistnämnde (fick ju som sagt veta efter att jag blivit kär i honom, att han var i ett fast förhållande och ej ett öppet som han ljugit ihop) blev som du kanske förstår, ganska svår att avsluta med då jag var för kär för att ha styrka eller stake nog att säga "Nej, det är inte rätt, du har en flickvän och borde hålla dig till henne." som jag nu vet att jag borde ha gjort.
    Ca 2-3 månader in fick jag reda på det, vart du läste att jag inte upptäckte det på flera år, det vet jag inte (som sagt, om du nu syftar på mig.).
    Jag var inte den som var misstänksam då och var kanske dum som trodde att hans lögner inte var lögner. 
  • Anonym (Blåögd ?)

Jag vill inte klanka på dig men någon hade skrivit att dem haft en relation under lång tid och inte fattat.Om båda parter är överens om det så får man nog lägga känslorna bredvid och låta köttets lustar styra. Vi är ju bara människor trots allt.

• Anonym (psyk)
    Anonym (Min kvinna är fantastisk) skrev 2016-12-08 14:10:12 följande:

Förstår hur du tänker men jag har redan gjort den resan som var en jobbig situation för alla parter.

Oftast är det inte värt besväret.

Men jag har träffat rätt person helt olik mitt x på alla sätt.

Jag har vuxit som individ.

Mottot är givetvis att avsluta en dålig relation i tid!

Det var precis det jag syftade på, otrohet beror ofta på hur man som person hanterar missnöje. Många skriver att jag är så lycklig i mitt nya förhållande så jag kommer aldrig vara otrogen igen, Men det är inte där skon klämmer, om man kommer vara otrogen igen eller ej avgörs när man återigen känner sig missnöjd. Kommer man falla tillbaka i gamla mönster och hantera sitt missnöje på samma sätt eller har man som du skriver "vuxit som individ" och lärt sig hantera missnöje på ett bättre sätt? Det vet man nog inte förrän man är där.
  • Anonym (bella)

Jag åkte utomlands och jobbade ett år. Det var skitjobbigt. Han lovad och lovade att han skulle lämna men hände aldrig. Jag fick erbjudande att åka utomlands och tog steget. Första månaderna hade jag telefonräkningar på fem, sex tusen men sen avtog sakta kontakten. När jag kom hem efter ett år hade han faktiskt lämnat frun. Men istället blivit ihop med en annan tjej. Det gjorde fortfarande väldigt ont men ett år räckte ändå för att förstå att det aldrig skulle bli vi. Hade jag aldrig åkt iväg kanske vi fortfarande hade haft vårt hemliga förhållande. (Hade träffats nästan två år innan jag åkte)

• Anonym (Min historia.)
    Anonym (Blåögd ?) skrev 2016-12-08 14:43:40 följande:

Jag vill inte klanka på dig men någon hade skrivit att dem haft en relation under lång tid och inte fattat.Om båda parter är överens om det så får man nog lägga känslorna bredvid och låta köttets lustar styra. Vi är ju bara människor trots allt.

Ja, efter ett tar bör man börja få misstankar och ana ugglor i mossen. Jag fick inte reda på att någon av mina herrar var otrogna från de själva - jag tog reda på det på egen hand när jag började ana att något var lurt.

Men visst, så har jag tron att otrogna människor aldrig förändras, dom kommer att vara otrogna igen. Det sitter i generna eller nåt.
    Så jag är rätt glad att jag inte gjorde misstaget att bryta med min nuvarande när exet som jag höll på med under en längre tid hörde av sig igen första gången efter brytet och påstod att han "nu är jag redo gumman" blablabla, fastän det kanske fanns en del känslor kvar vid det laget. Han hade varit otrogen mot mig med och jag har nu i efterhand räknat ut att jag inte var den enda han vänsterprasslade med.

Men vi har alla varit blåögda någon gång! Det är dock bra om man lär sig av det och inte gör om det. 
  • Anonym (Han)
    Ajjo skrev 2016-10-27 16:25:45 följande:

Jag har en väldigt liknande historia. Jag hade ett förhållande med en gift kvinna i ca 6år. Vi hade visserligen känt varandra tidigare med det gick inte över ifrån rent kompisskap förrän vi träffades på senare år.

För 4 månader sedan bröt vi kontakten. Jag var väl den mest drivande i detta för hon ville fortsätta som vänner men jag kände inte att jag orkade det. Kanske inte så mycket för att jag älskar henne som ingen annan, men mest för att jag känner att hon svikit och trampat på det som är grunden för vår vänskap.

Hon lever vidare med sin man, antagligen som om inget har hänt och det gör så klart otroligt ont. Tankarna och grubbleriet är många liksom de sömlösa nätterna. Växlandet mellan förtvivlan och hämndbegär. Jag vet inte om jag tror att tiden läker alla sår, men jag tror att jag i längden hade mått sämre att försöka gå tillbaka till en ren vänskap.

Vad hände med mannen då? Hon berättade aldrig att hon var otrogen el varför du bara försvann ur hennes liv?
  • Anonym (Han)
    Anonym (psyk) skrev 2016-11-23 22:33:49 följande:

Om man saknar förmåga att kontrollera vad man gör så bör man nog uppsöka psykvården

Du menar alltså att alla som är kära bör uppsöka Psyk? Undra om vården hade orkat den belastningen ...
  • Anonym (psyk)
    Anonym (Min historia.) skrev 2016-12-08 15:56:19 följande:
    Ja, efter ett tar bör man börja få misstankar och ana ugglor i mossen. Jag fick inte reda på att någon av mina herrar var otrogna från de själva - jag tog reda på det på egen hand när jag började ana att något var lurt.

Men visst, så har jag tron att otrogna människor aldrig förändras, dom kommer att vara otrogna igen. Det sitter i generna eller nåt.
    Så jag är rätt glad att jag inte gjorde misstaget att bryta med min nuvarande när exet som jag höll på med under en längre tid hörde av sig igen första gången efter brytet och påstod att han "nu är jag redo gumman" blablabla, fastän det kanske fanns en del känslor kvar vid det laget. Han hade varit otrogen mot mig med och jag har nu i efterhand räknat ut att jag inte var den enda han vänsterprasslade med.

Men vi har alla varit blåögda någon gång! Det är dock bra om man lär sig av det och inte gör om det. 
    Men hur tänker du nu?

Du skriver att du fick reda på att han varit otrogen mot dig. Men hur kan han vara otrogen mot dig när han aldrig haft ett förhållande med dig?

Du skrev väl att du trodde att han var i ett öppet förhållande. Dvs du visste redan att han hade en partner. Dvs du var aldrig en partner du var ett ligg. Och om du bara var ett ligg, hur kan han vara otrogen mot dig? Och om du ville ha en trogen partner varför valde du öht en man som redan var i ett öppet förhållande?

Jo visst kan vi alla vara blåögda någon gång, men de flesta kan nog skilja på vem som är en partner och vem som bara är ett ligg.
  • Anonym (psyk)
    Anonym (Han) skrev 2021-02-15 19:24:43 följande:
    Du menar alltså att alla som är kära bör uppsöka Psyk? Undra om vården hade orkat den belastningen ...
    Inte riktigt va? Du såg väl att jag skrev "kontrollera vad man GÖR" inte kontrollera vad man känner?

Om du inte kan skilja på känslor och handlingar så borde du helt klart söka vård.

Tror inte det är någon risk att vården överbelastas eftersom de allra flesta människor kan skilja mellan känslor och handlingar.
  • Anonym (Taurus)

Två erfarenheter. 

1. Förhållande i 10 mån med man som aldrig lämnade frun som han sa. Inga barn där. Jag avslutade. Efter ca 18 månader tar han kontakt med mig, skild och bor på ny ort 50 mil bort.  Vi levde tillsammans 25 år, 22 som gifta. 4 gemensamma barn. 

2. Träffade gift man för sex. Båda blev förälskade. Inga planer på att lämna fru och små barn. Jag förstår det och håller med. Vår fling är obetyligt värd mot den familj han har. Vi avslutade båda gemensamt. Jag är väldigt ledsen iofs för jag är singel. Men han skulle nog vara otrogen mot mig oxå. 

• Anonym (Han)
    Anonym (Taurus) skrev 2021-02-16 13:43:18 följande:

Två erfarenheter. 

1. Förhållande i 10 mån med man som aldrig lämnade frun som han sa. Inga barn där. Jag avslutade. Efter ca 18 månader tar han kontakt med mig, skild och bor på ny ort 50 mil bort.  Vi levde tillsammans 25 år, 22 som gifta. 4 gemensamma barn. 

2. Träffade gift man för sex. Båda blev förälskade. Inga planer på att lämna fru och små barn. Jag förstår det och håller med. Vår fling är obetyligt värd mot den familj han har. Vi avslutade båda gemensamt. Jag är väldigt ledsen iofs för jag är singel. Men han skulle nog vara otrogen mot mig oxå. 

Hur reagerade hans fru? Hur länge pågick det?
Svar på tråden Fd älskarinnor. hur gjorde ni?