• Erli

väntar tvillingar, blödningar. Någon som varit med om samma?

Hej!

Jag är gravid med tvillingar i v12+6.
    Under hela graviditeten har jag haft färgade flytningar nästan varje dag, vilket jag hade lite till och från även förra graviditeten. Dock mer nu.
    I 8+1 fick jag en större färsk blödning, det rann en hel del under 4-5 timmar men sen övergick det till bruna flytningar som höll på i ca 2 veckor. Både små mådde fint på ultraljudet.
    I 11+0 kom nästa störtblödning med färskt blod men den gick över efter bara 2-3 timmar . Båda mådde fortfarande bra.

Igår, 12+5 vaknade jag på natten av att det var blött i sängen! Blod överallt! Reste mig och sprang till toan (med ett spår av blod på golv och mattor), klumpar stora som golfbollar och det verkligen forsade blod. Dessutom en rätt ordentlig molvärk.
    Åkte in akut men trots detta levde båda i magen och sprattlade runt. Fick blodstillande tabletter att ta 3 ggr per dag och ny kontroll på spec.mvc på måndag. Sjukskriven och sängliggande till dess. De vet inte varifrån blodet kommer.
    Idag är det mest svart/brunt blod men molvärken sitter i och magen är öm och svullen.

Jag ber till alla högre makter att detta ska kunna gå vägen ändå men det är så fruktansvärt skrämmande med blodet och smärtorna. Är det någon som har haft såna här blödningar och värk och det har gått bra?
    Haft 3mf och 1ma innan så nerverna är på helspänn nu.
    Har ni fått någon förklaring till varför ni blöder och när slutade det?

Skulle vara otroligt tacksam för svar!

(Akutsnittad 2ggr, började fundera på om snittet kanske bidrar till värken?).o

• Svar på tråden väntar tvillingar, blödningar. Någon som varit med om samma?
  • modsey

Hej. Jag blödde nästan varje dag, mer eller mindre när jag väntade tvillingar . Var helt övertygad om att det inte skulle gå vägen. I v 18 slutade blödningar helt och i dag har jag två pigga barn på 8 år som inte ens föddes förtidigt.

Hoppas det går bra för dig !

• Jordgubbarmeglass

Hej. Jag väntar inte tvillingar men det låter som min historia ut över det.

Är i vecka 16 idag och sen vecka 6 har jag haft små blödningar.

Vecka 12 kom en störtblödning som slutade med ambulans och blodtransfusion.

Förlorade över en liter blod.

Men den lille lever ännu.

Har fortsatt blöda lite mörkt och ibland lite ljusare.

Fick först till svar att moderkakan ligger lågt men häromdagen ändrade dom sig och sa att den ligger högt. Känns bra att dom är säkra.....

Men jag har även ett hematom i livmodern. Dvs en ganska stor blodansamling som ligger där.

Den måste ju komma ut på något vis.

Jag fortsätter att blöda lite emellanåt och jag tror ännu inte på att detta kommer gå vägen.

Håller tummarna över att det lugnar sig för dig snart och att allt kommer gå bra!

• Erli

Tusen tack för era svar! Känns ju skönt att inte vara ensam om detta trots att jag inte önskar någon denna hemska oro!

Jordgubbarneglass- håller tummarna att allt ska gå bra för dig och den lill* också! Det är ju så otroligt påfrestande att inte kunna slappna av och njuta av graviditeten!

Min första busunge är född 7v för tidigt dessutom så det finns ju en oro även för att föda för tidigt nu också, när det är två som växer och gör att tyngden på livmoder och tappen är högre.

Blöder fortfarande svart/brunt men molvärken har varit lite mildare inatt iallafall. Usch, hoppas att de fortfarande lever där inne <3 13+0 idag!

• terfje

Låter nästan som min graviditet förutom det att jag väntar enbart en liten.

Bebis lever och sprattlar i magen än.

• Erli

Efter ytterligare två störtblödningar i helgen har vi nu varit på spec.mvc och fått se att allt är bra.
    Men de vet fortfarande inte varifrån jag blöder.
    Kontroller varannan veckan nu, känns jätteskönt, både pga blödningarna och för att det är enäggstvillingar som delar moderkaka.

Så vi fortsätter att hålla tummarna för att de små ska hålla sig kvar därinne och att blödningarna ska sluta NU!

• AennilKs

Samma hände mig i vecka 20 med mina tvillingar så vi åkte till gyn akuten. blödde rätt mycket under graviditeten men det var inget ofarligt!

Däremot slutade den historian rätt tråkigt ändå och jag förlorade dem båda men av andra skäl!

Är nu gravid igen fast i vecka 15 och blöder rätt mycket, samma visa igen så åkte vi till gyn och allt såg bra ut :)

Kram på dig

Svar på tråden väntar tvillingar, blödningar. Någon som varit med om samma?