• Anonym (Undrar)

Åldern i mellan

Hej jag har träffat en tjej som jag fatta tycke för vi båda är tjejer .

Men jag är lite orolig över vår ålders skillnad hon är 17 och jag är 27

Är det helt fel tycker ni ?

För vi tycker om varandra .

• Svar på tråden Åldern i mellan
  • Anonym (.)

Fel och fel, ett par kommer säkert tycka och säga att det är helt fel.
    Rätt spontant känner jag att är man 17 år så är man ju snart vuxen och bör vara tillräckligt mogen för att kunna fatta egna och kloka beslut.
    Hade det däremot varit en 27 årig kille och en 17 årig tjej hade jag nog faktiskt inte tyckt likadant för det låter lite värre i mina öron.
    Vad säger hennes / dina föräldrar om det då? Eller är det hemligt än så länge?
    Jag säger go for it, gillar du henne så får du ta vara på det! :)

• Anonym (Undrar)

Ja jag gillar henne mycket , men man vet inte vad alla ska säga när hon är så mycket yngre .

• Beda Marie

Du är vuxen och hon är ungdom. På så vis har du ett större ansvar för att allt i förhållandet går ok till. Du har ett övertag pga större livserfarenhet. Var uppmärksam på att det inte påverkar vem som bestämmer i förhållandet.

• Anonym (Kille)

Ser inga större problem med det faktiskt. Men ta det lite varligt i början. när hon blir 18 är det väl inte mycket att säga, men visst kommer folk säkert kommentera åldersskillnaden.

• Makarona

Oj, jag träffade och blev fasligt kär i en tjej som också var sjutton, jag var tjugotvå, tyckte det kändes lite jobbigt men hon var så mogen för sin ålder, men kanske var det för jag har barn som det kändrs extra fel och hon gick på gymnasiet. Jag vet inte. Det var precis innan jag vågade göra slut med min sambo så hennes försvar var bara att jag hade pojkvän. Vet inte vad hpn egentligen tyckte men jag var jättekär vilket jag endast vågade berätta för närmsta vännerna. Mamma vet att jag gillar tjejer med men enligt henne var denna " lilla" tjej endast en eventuell vän, vågade aldrig berätta hur kär jag var. Året innan var jag lite förälskad i en som just fyllt 30 istället så ålder är egentligen helt relativ :P Lycka till!

Hoppas jag också någonsin lyckas hitta min tjej/ kvinna trots två små barn som lär skrämma bort de flesta oavsett ålder. Det får det vara värt. Om än väldans trist.

Svar på tråden Åldern i mellan