• mamma4ever

Vi som försöker bli med barn

Hej

Här kan vi som försöker bli med barn oavsett om det är första eller femte barnet man försöker bli gravid med, här är tanken att vi ska följas åt under tiden vi försöker men också glädjas åt dom som får plus :)

Jag och sambon har försökt i snart 1 år och har nyss haft ägglossning, med 2 missfall i bagaget så hoppas vi på att det snart landar ett frö som vill stanna kvar hos oss, 

• Svar på tråden Vi som försöker bli med barn
  • trinee

Hej!

Vi försöker också med första barnet sedan 14 månader tillbaka utan resultat. Räknar veckor och dagar efter vartannat. Är i perioder ganska tungt men just idag har jag lite hopp om september. Ser fram emot ÄL eftersom jag inte hade någon augusti.

Lycka till!!

• mamma4ever
    trinee skrev 2016-09-11 12:56:17 följande:

Hej!

Vi försöker också med första barnet sedan 14 månader tillbaka utan resultat. Räknar veckor och dagar efter vartannat. Är i perioder ganska tungt men just idag har jag lite hopp om september. Ser fram emot ÄL eftersom jag inte hade någon augusti.

Lycka till!!

Välkommen, Vi träffade prick på äl nu i september bim den 25 och hoppas på att det tar sig efter lång tid av väntan och 1 missfall med tvillingar 
  • trinee
    mamma4ever skrev 2016-09-11 13:04:18 följande:

Välkommen, Vi träffade prick på äl nu i september bim den 25 och hoppas på att det tar sig efter lång tid av väntan och 1 missfall med tvillingar 

Countdown begins!

Tar ni hjälp av något särskilt? Förutom folsyra och mineraler så har jag haft god hjälp av angus castus att komma in i regelbundna cykler. (Håller bara tummarna att förra månaden var en engångsföreteelse)
  • trinee
    mamma4ever skrev 2016-09-11 13:04:18 följande:

Countdown begins!

Tar ni hjälp av något särskilt? Förutom folsyra och mineraler så har jag haft god hjälp av angus castus att komma in i regelbundna cykler. (Håller bara tummarna att förra månaden var en engångsföreteelse)
  • mamma4ever
    trinee skrev 2016-09-11 13:11:16 följande:
    Countdown begins!

Inte mer än aco gravid och ren folsyra, aco gravid har jag vid sidan om då dom är lite mildare än den rena folsyran och passar mig bättre, i övrigt ägglossnings test har jag använt vilket har funkat för oss utan stress. många blir väldigt stressade av äl testen men jag känner att det är en hjälp i stället för allt blir lättare. Sen äter jag d vita min med :)
  • trinee
    mamma4ever skrev 2016-09-11 13:20:10 följande:

Inte mer än aco gravid och ren folsyra, aco gravid har jag vid sidan om då dom är lite mildare än den rena folsyran och passar mig bättre, i övrigt ägglossnings test har jag använt vilket har funkat för oss utan stress. många blir väldigt stressade av äl testen men jag känner att det är en hjälp i stället för allt blir lättare. Sen äter jag d vita min med :)

Ja ÄL test tycker jag också är bra, särskilt om man som jag inte har regelbundna cykler alltid. Det är nästan ett måste :)
  • mamma4ever
    trinee skrev 2016-09-11 13:29:42 följande:
    Ja ÄL test tycker jag också är bra, särskilt om man som jag inte har regelbundna cykler alltid. Det är nästan ett måste :)
    Ja men precis, är på äl+2 i dag så 2 dagar efter och har molvärk som en ilande känsla i tjej magen, kommer inte ihåg hur det va med yngsta då det är 3 årsedan jag var gravid sist 
  • Fkvi

Vi har försökt i snart sex månader, ett missfall vid första försöket sen dess har det inte hänt något. Vi hoppas att oktober blir vår månad. ÄL 27 september och BIM 11 oktober. Vi kämpar på fast det är tufft <3 Körde med ÄL-tester tidigare men slutade för att de alltid överensstämde med min app (P Tracker lite) men ska börja med det igen för att veta EXAKT när den sker.

• kvinna29årskåne

Jag o h sambon har försökt i nio månader nu utan resultat.. Har bim den 16 september. Hoppas verkligen att september blir en bra månad..

• mamma4ever

Vi fick missfall i våras med tvillingar sen dess har det inte tagit sig, så hoppas på att vi alla snart får ett + på stickan 

• jessi84

Hej.

Jag och sambon har en liten kille på 18 månader och vill nu ha ett syskon till honom.

Jag har ätit p-piller sedan han var ca 8 månader och sluta 17:e augusti.

Förra gången tog det 2 månader innan jag blev gravid men denna gång vet jag inte alls hur lång tid det kommer ta.

Vet inte alls hur lång min menscykel är eller när jag har äl. Har laddat ner womanlog och enligt den (gick på menscykel på 28 dagar fast jag inte vet) så skulle jag ha äl 31/8.

Jag hade bruna flytningar dagen efter och lite illamående till och från och ont i tjejligan ca 2 dagar innan och 2 dagar efter och även dagen vid äl.

Vi hade sex natten till då det stod att jag skulle ha äl.

Vet inte alls när jag kan beräkna att mensen kommer.

Då jag sluta med p-pillrena (sockerpillrena) så hade jag bara blödning i ca 1,5 precis då sen inget mer.

Haft lite sex under olika dagar sen man slutat så får se.

Enligt womanlog så ska mensen komma på onsdag men får se då jag som sagt inte vet hur lång den är och minns inte hur den var tidigare. Jag hade inga symptom att jag var gravid sist, ändå tog jag ett test då (2 dagar innan bim) som visa positivt.

Jag har tagit test i samma veva jag var lite illamående men var då negativt men detta var för ca 1,5 vecka sedan.

• Yopas

Hallå! Hoppas det är okej att jag hoppar in!

Jag och sambon har försökt sedan oktober förra året utan resultat med att få vårt första barn. Och det känns som allt går sååå segt!

Jag har en liten fråga om någon orkar svara. Kan man känna "stickningar" istället för molvärk innan mens? :o jag har bim idag men har i flera dagar endast känt stickningar (typ som ägglossning) istället för molvärk, och ingen tant röd har dykt på besök. Är det vanligt? :o

Är tacksam för svar och håller tummarna för er andra att ni plussar snart! :* :)

• mamma4ever
    Yopas skrev 2016-09-11 14:31:30 följande:

Hallå! Hoppas det är okej att jag hoppar in!

Jag och sambon har försökt sedan oktober förra året utan resultat med att få vårt första barn. Och det känns som allt går sååå segt!

Jag har en liten fråga om någon orkar svara. Kan man känna "stickningar" istället för molvärk innan mens? :o jag har bim idag men har i flera dagar endast känt stickningar (typ som ägglossning) istället för molvärk, och ingen tant röd har dykt på besök. Är det vanligt? :o

Är tacksam för svar och håller tummarna för er andra att ni plussar snart! :* :)

Har en bästa vän som får så men då har hon alltid varit gravid, håller tummarna för att tant röd håller sig borta :)
  • Yopas
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-11 13:43:02 följande:

Jag o h sambon har försökt i nio månader nu utan resultat.. Har bim den 16 september. Hoppas verkligen att september blir en bra månad..

Håller tummarna för er!

Jag har bim idag men än har det inte kommit nått. Hopps så innerligt, som du, att denna månad kan bli en bra månad! :)
  • Yopas
    mamma4ever skrev 2016-09-11 14:38:21 följande:

Har en bästa vän som får så men då har hon alltid varit gravid, håller tummarna för att tant röd håller sig borta :)

Åh! Det låter ju lovande ;) men man vågar ju knappt hoppas för mycket haha.. :( jag brukar alltid få en isande molvärk innan mens, men nu har det endast varit stickningar!

Hur går det för er?
  • mamma4ever
    Yopas skrev 2016-09-11 14:40:26 följande:
    Åh! Det låter ju lovande ;) men man vågar ju knappt hoppas för mycket haha.. :( jag brukar alltid få en isande molvärk innan mens, men nu har det endast varit stickningar!

Hur går det för er?
    Yopas skrev 2016-09-11 14:40:26 följande:

Hur går det för er?
    Förutom molverken nu äl+2 så helt okej faktiskt men hoppas självklart på ett plus snart har bim 25 sep

• Yopas
    mamma4ever skrev 2016-09-11 15:04:53 följande:

Förutom molverken nu äl+2 så helt okej faktiskt men hoppas självklart på ett plus snart har bim 25 sep

Jaa det hoppas vi på! Jag håller tummarna att plussat kommer i slutet av september för er! :)
  • Ellen1987
    Yopas skrev 2016-09-11 15:07:09 följande:
    Jaa det hoppas vi på! Jag håller tummarna att plussat kommer i slutet av september för er! :)
    Hej!
    Hur gick det? Har samma stickningar som du hade, så tänkte höra vad det var för något? :)
  • Yopas
    Ellen1987 skrev 2016-09-23 16:24:06 följande:

Hej!

Hur gick det? Har samma stickningar som du hade, så tänkte höra vad det var för något? :)

Jag var gravid!! :) dock har jag haft sparsamma blödningar i 7 dagar.. så vet inte om jag faktiskt har ett missfall :'( känns så himla ledsamt!!

Håller tummarna för att du får plussa!!
  • kvinna29årskåne

Då går jag in på 10 månaden nu med försök. Att det ska ta sån tid..suck.Men ska prova med cb ägglossningstest så får jag hoppas att det tar sig denna gången....

Svar på tråden Vi som försöker bli med barn