Emelie148 skrev 2016-11-07 09:21:47 följande:
Tackar! Ja det blev lite oväntat att det gick på första försöket :) Det är också vårt första barn och är idag i v 12+3. Illamåendet har tyvärr inte gett med sig helt men jag mår mycket bättre iaf och medicin gör att vardagen fungerar.
Så härligt att ni har fått se er lilla knyte redan <3 Jag håller tummarna för att allt ska gå bra på rutinultrajudet för er. Vilket datum i nov har ni fått tid?
Vi har inte sett vår trollunge ännu och får tålmodigt vänta tills 19.de dec. Troligen ska vi ta reda på könet, kommer ni göra det?
Så roligt för er att det gick på första försöket! För oss tog det lite längre tid, 3 år innan vi fick tid för ivf och 1 månad innan första mötet så vips va jag gravid haha så lite magiskt faktiskt. Man har ju varit lite orolig men nu känns det bara Sååå bra!
Det var verkligen häftigt o se den lille, har ju känns lite overkligt men nu börjar man mer o mer fatta att man har ett litet knyte i magen. Har min moderkaka i framvägg så lär ta till efter v22 innan jag känner sparkar. Vi längtar tills 22 november och har varit fast beslutsamhet att inte kolla upp könet men nu är vi lite osäkra då det hade varit mysigt o veta vem som ligger där inne o gottar sig ;)
Och inte så lång tid tills ni får kika heller! Mysigt ni får göra det precis innan jul o så. Är det första ultraljudet ni gör? Känner du något än? Vilken barnmorskemottagningen går du till?