• Emlan1991

Bf 2017 Helsingborg, någon mer? :)

Hej! Jag är en glad 25-åring som bor i Helsingborg och väntar mitt första barn. Har trolig bf runt den 20.e maj 2017. Finns det fler gravida Helsingborgare eller boende i närort som väntar barn gärna sitt första? Som man kan bolla idéer med eller kanske träffa? ?

• Svar på tråden Bf 2017 Helsingborg, någon mer? :)
  • hoppetossa86

He

CharlotteG skrev 2016-10-26 10:34:08 följande:

Hej :)! Kul jag hittade in till tråden :). Bor själv i helsingborg och plusade för 2 Dagarsen. Första barnet här. Men lite kul att hitta några från helsingborg här :). Har BF 2 juli 2017 :)

Så roligt! Grattis till plusset! :) Jag själv bor i helsingborg, fick + i augusti så är redan i v. 14. Men kul att förljas ändå! Mår du bra och så? 
  • CharlotteG
    hoppetossa86 skrev 2016-10-26 10:45:59 följande:

He

Så roligt! Grattis till plusset! :) Jag själv bor i helsingborg, fick + i augusti så är redan i v. 14. Men kul att förljas ändå! Mår du bra och så? 

Tackar, Grattis till dig med :)!

Ända är jag mår illa i stortsett 24/7 -.-'. Fast testade såna band runt handleden man kan köpa på apoteket och dom hjälper verkligen :). Sen är jag måttligt trött haha! Hur är det själv :)? Men hade kanske varit kul att ses, ha lite gravid folk att umgås med :)!
    C
  • hoppetossa86
    CharlotteG skrev 2016-10-26 13:18:53 följande:
    Tackar, Grattis till dig med :)!

Ända är jag mår illa i stortsett 24/7 -.-'. Fast testade såna band runt handleden man kan köpa på apoteket och dom hjälper verkligen :). Sen är jag måttligt trött haha! Hur är det själv :)? Men hade kanske varit kul att ses, ha lite gravid folk att umgås med :)!
    Tack :)) 

Ja illamåendet är inte nådigt haha jag mådde också skit 24/7 men jag kan ju trösta dig med att efter v. 12 va det som det aldirg funnits. Inget illamående, inget rygg ont och mycket piggare. Så förhoppningvis vänder det för dig.

Jag mår som sagt mycket bättre nu, vi ska på ultraöjud imorgon för att se det lilla livet. Så nervös :D Vet du vilken vecka du är i? 
  • CharlotteG
    hoppetossa86 skrev 2016-10-27 13:12:22 följande:

Tack :)) 

Ja illamåendet är inte nådigt haha jag mådde också skit 24/7 men jag kan ju trösta dig med att efter v. 12 va det som det aldirg funnits. Inget illamående, inget rygg ont och mycket piggare. Så förhoppningvis vänder det för dig.

Jag mår som sagt mycket bättre nu, vi ska på ultraöjud imorgon för att se det lilla livet. Så nervös :D Vet du vilken vecka du är i? 

Skönt stt höra! Hoppas innerligt de släpper för får snart spel på att ändå må så illa och vara så galet trött :(. Oh får skriva hur de gick då, lycka till :D! Ja jag är i v.5 (4+3) idag :)!
    C
  • hoppetossa86
    CharlotteG skrev 2016-10-27 13:48:15 följande:
    Skönt stt höra! Hoppas innerligt de släpper för får snart spel på att ändå må så illa och vara så galet trött :(. Oh får skriva hur de gick då, lycka till :D! Ja jag är i v.5 (4+3) idag :)!
    Allt gick bra på ul, bebis är en pigg liten rackare som inte ville vara med på bild. Rörde och sparkade hela tiden :D Sög på sin lilla tumme haha man blir ju helt kär <3 

Har du ringt o fått tid för ditt hälso samtal än? Vilken mottagning tänkte du gå på? 
  • Emlan1991

Vad roligt med lite fler blivande Helsingborgsmammor. Grattis till era plus ????

Själv kämpar jag också med illamående men det har börjat lugna ner sig nu. Jag fick recept på Lergigan comp och kan lätt säga att dem har varit så bra!!

Så spännande med ultraljud hoppetossa86! Själv ska vi dit i julveckan ?

Hade varit roligt att träffas! Hur låter det med att starta bebiscafé till nästa år?

• hoppetossa86
    Emelie148 skrev 2016-11-04 15:36:55 följande:

Vad roligt med lite fler blivande Helsingborgsmammor. Grattis till era plus ????

Själv kämpar jag också med illamående men det har börjat lugna ner sig nu. Jag fick recept på Lergigan comp och kan lätt säga att dem har varit så bra!!

Så spännande med ultraljud hoppetossa86! Själv ska vi dit i julveckan ?

Hade varit roligt att träffas! Hur låter det med att starta bebiscafé till nästa år?

Tack och grattis till ditt plus också! Vilken vecka är du i? Skönt att illamåendet blev bättre av medicin, förhoppningvis så försvinner det o du mår bättre efter vecka 12 som jag.

Det var så fantastiskt o se lilla pyret åhhh så gulligt <3 när är det ni ska på ultraljud? Vi ska på rutin ultraljud igen nu i slutet på november. Spännande!

Har ni planerat o kolla upp kön?

Låter som en fantastisk idé med bebis café! Jag är lätt på! Hade varit super roligt att träffas!

Är det ert första barn?
  • Emlan1991
    hoppetossa86 skrev 2016-11-05 19:21:12 följande:

Tack och grattis till ditt plus också! Vilken vecka är du i? Skönt att illamåendet blev bättre av medicin, förhoppningvis så försvinner det o du mår bättre efter vecka 12 som jag.

Det var så fantastiskt o se lilla pyret åhhh så gulligt <3 när är det ni ska på ultraljud? Vi ska på rutin ultraljud igen nu i slutet på november. Spännande!

Har ni planerat o kolla upp kön?

Låter som en fantastisk idé med bebis café! Jag är lätt på! Hade varit super roligt att träffas!

Är det ert första barn?

Tackar! Ja det blev lite oväntat att det gick på första försöket :) Det är också vårt första barn och är idag i v 12+3. Illamåendet har tyvärr inte gett med sig helt men jag mår mycket bättre iaf och medicin gör att vardagen fungerar.

Så härligt att ni har fått se er lilla knyte redan <3 Jag håller tummarna för att allt ska gå bra på rutinultrajudet för er. Vilket datum i nov har ni fått tid?

Vi har inte sett vår trollunge ännu och får tålmodigt vänta tills 19.de dec. Troligen ska vi ta reda på könet, kommer ni göra det?
  • Nelah

Hej! Jag är från hbg men har flyttat till en grannkommun. Jag är snart 26 och blev oplanerat gravid med 3e barnet som är beräknat till 24/5.

Vi blev chockade men h*n är välkommen :) Hoppas jag får vara med fast det inte är första, känner ingen här där vi bor nu och har ingen av mina vänner som ska ha barn nu heller.

Jag vill och jag kan...
  • hoppetossa86
    Emelie148 skrev 2016-11-07 09:21:47 följande:

Tackar! Ja det blev lite oväntat att det gick på första försöket :) Det är också vårt första barn och är idag i v 12+3. Illamåendet har tyvärr inte gett med sig helt men jag mår mycket bättre iaf och medicin gör att vardagen fungerar.

Så härligt att ni har fått se er lilla knyte redan <3 Jag håller tummarna för att allt ska gå bra på rutinultrajudet för er. Vilket datum i nov har ni fått tid?

Vi har inte sett vår trollunge ännu och får tålmodigt vänta tills 19.de dec. Troligen ska vi ta reda på könet, kommer ni göra det?

Så roligt för er att det gick på första försöket! För oss tog det lite längre tid, 3 år innan vi fick tid för ivf och 1 månad innan första mötet så vips va jag gravid haha så lite magiskt faktiskt. Man har ju varit lite orolig men nu känns det bara Sååå bra!

Det var verkligen häftigt o se den lille, har ju känns lite overkligt men nu börjar man mer o mer fatta att man har ett litet knyte i magen. Har min moderkaka i framvägg så lär ta till efter v22 innan jag känner sparkar. Vi längtar tills 22 november och har varit fast beslutsamhet att inte kolla upp könet men nu är vi lite osäkra då det hade varit mysigt o veta vem som ligger där inne o gottar sig ;)

Och inte så lång tid tills ni får kika heller! Mysigt ni får göra det precis innan jul o så. Är det första ultraljudet ni gör? Känner du något än? Vilken barnmorskemottagningen går du till?
  • hoppetossa86
    Nelah skrev 2016-11-08 16:28:56 följande:

Hej! Jag är från hbg men har flyttat till en grannkommun. Jag är snart 26 och blev oplanerat gravid med 3e barnet som är beräknat till 24/5.

Vi blev chockade men h*n är välkommen :) Hoppas jag får vara med fast det inte är första, känner ingen här där vi bor nu och har ingen av mina vänner som ska ha barn nu heller.

Så roligt! Grattis till plusset! Klart du får bara med, du är så välkommen! Hur mår du?

Tänkte ev starta en fb grupp, en hemlig sån för det är lite lättare o skriva där.

Vad sägs om det? :)
  • Nelah
    hoppetossa86 skrev 2016-11-09 15:51:19 följande:

Så roligt! Grattis till plusset! Klart du får bara med, du är så välkommen! Hur mår du?

Tänkte ev starta en fb grupp, en hemlig sån för det är lite lättare o skriva där.

Tack, vad kul :)

jag mår ganska bra, mått lite illa till och från men i övrigt märker jag knappt att jag är gravid - förutom att foglossningen har börjat göra sig påmind. Hur mår du själv?

Är den bara helt hemlig så ingen ser att jag är med är det okej för min del. Vill inte gå ut med graviditeten ännu
    Jag vill och jag kan...
  • Emlan1991
    Nelah skrev 2016-11-08 16:28:56 följande:

Välkommen! Självklart får du också vara med. Du har ju massor med kunskap som du kan dela med dig av till oss andra novisar. :) 

Känner precis som du, ingen i min närhet väntar smått och det är ganska skönt att ha ett gäng mammor omkring sig (Y)
  • Emlan1991
    hoppetossa86 skrev 2016-11-09 15:51:19 följande:

Jag är gärna med i FB-grupp, men för kännedom så kan andra personer se att man är medlem i en FB-grupp fast den är "hemlig".  Så ett namn som inte är så avslöjande är kanske önskvärt i början? :) 
  • Emlan1991
    Saparne skrev 2016-11-09 16:10:21 följande:

Hej!

Bor i Helsingborg, precis gått in i v. 9 :)

Välkommen in i gängen :)

Grattis till din knodd! Hur gammal är du och är detta ditt första? :)
  • Emlan1991
    Saparne skrev 2016-11-14 21:34:24 följande:

Tack :)

Det är mitt första barn, jag är 31

Härligt! :) Jag tycker det känns så roligt att få följa andra mammor som är på samma "resa" som en själv. Hur mår du i din graviditet?
  • Nelah

Idag har jag gjort en tidig glukosbelastning. Sjukt äckligt men det gick ner. Blodsockret var bra, likaså järnvärdet och blodtrycket. Vilket var skönt.

Bm provade även att lyssna efter hjärtljuden. Det var så underbart att höra <3 liten sparkade och sprattlade för fullt där inne och det var jätte kul att höra hur den sparkade till dopplern :)

Jag vill och jag kan...
Svar på tråden Bf 2017 Helsingborg, någon mer? :)