• Rosébubbel

    Hjälp med resmålstips

    Hej,

    Jag har total idétorka och behöver er hjälp att få igång hjärnkontoret igen!

    Vill åka en vecka i jan/feb med mina två största barn, 7 och 10 år. Har rest en hel del tidigare och vill inte åka till något "turistigt" ställe. Det är trevligt om det är lite varmt och skönt men det är inte huvudsyftet med resan. Vi vill hitta på något kul tillsammans och kanske åka till något lite annorlunda ställe! Eftersom det handlar om en vecka ungefär kan det inte vara alltför lång flygning.

    Har du några idéer och tips så dela gärna med dig!

  • Svar på tråden Hjälp med resmålstips
  • Carambolan

    Egypten kanske? Skippa charterdestinationerna och boka in en guidad rundresa bland historiska sevärdheter. Vi åkte för några år sedan en kryssning på Nilen med Fritidsresor, en vecka all inclusive på båt och med strandhugg varje dag för att titta på tempel, obelisker, städer och krokodiler.

  • JA77

    Jag skulle inte välja Egypten med tanke på oroligheterna i arabvärlden. Kanske istället Vietnam? Inte alls lika exploaterat. Med en helg till veckan blir det 10 dagar, det bör ni hinna. 

  • Rosébubbel

    Förstår din tanke! Känns bara som att även tio dagar blir kort med så lång resa till Vietnam och tidsomställning. Någon som har erfarenhet?

  • modsey

    Egypten gpr bott helt just nu tycker även jag. Samma som Jordanien och staden Petra som annars vore en kanonresa.

    Storstad som i Barcelona eller varför inte Palermo. Just sicilien har mycket att se och det kan vara ganska behagliga temperaturer då.

  • Tangent

    Södra Spanien kanske. Inte så varmt men finns mycket att se, t ex Alhambra, Nerjagrottorna.
    Ett annat alternativ: Bekanta (har två yngra barn) bor I Senegal. De trivs jättebra och säger att det är fint där.

  • Kodia

    Jag tyckte att Lanzarote hade mycket att titta på. Timanfaya, Cesar Manriques hus, jameos del agua, cuevas de los verdes,
    Direktflyg från många ställen i Sverige.

Svar på tråden Hjälp med resmålstips