• Anonym (Loppan)

Vad ska jag göra om min sambo är gay?

Hej! Jag lever med en man som tidigt sa att han var BI alltså att han tände på sex med en man men att han inte kunde bli kär i en man.

Jag accepterade de då, eftersom han då sa att han älskade mig!

Nu sitter jag här 9 år senare och 3 barn rikare.

Jag har insett att min sambo är inte BI utan homo. Vi vet nog om de båda två men vi håller tyst. Vi är inte direkt intima längre då jag känner att han tycker det är jobbigt. De jag funderar på nu är om jag ska lämna honom eller om jag ska leva mitt liv med honom tills våra barn är stora.

Samtidigt som vill leva med någon som vill vara med mig och röra vid mig!

Hur ska jag göra???

• Svar på tråden Vad ska jag göra om min sambo är gay?
  • Blueskillen

Provat att prata med honom om detta?

• Blueskillen

Jag har aldrig fattat vitsen med att stanna för barnens skull och sabba ens eget liv och förmodligen den andres också. Barnen mår inte heller bra av det för de märker  så klart att inte allt är bra.

Jag gjorde det själv. Stannade tio år för länge. Inte bra. Inte bra. 

• Axioria1

Prata med honom. Sen kanske ni kan komma överens om ni ska ha ett öppet förhållande eller gå vidare var för sig. Men låt inte livet bara rinna förbi!

• Anonym (Lovis)

Ta upp det på ett respektfullt sätt, och förklara att du önskar att ni båda blir lyckliga.
    Kanske ser han hellre att ni håller ihop för syns skull, men tillåter att ni båda träffar andra sidan om?
    Det kan ju va ett jobbigt steg för honom att komma ut. Och risken finns att han inte alls kommer våga hitta en man om du lämnar honom.
    Men ni måste prata om saken. Se hur han tänker och känner.
    Han vill kanske samma sak?

• Anonym (Loppan)

Jag har sagt många gånger att han borde "komma ut" men han säger att det är mig han vill leva med! Men han visar de inte! ???? Jag älskar honom så jag stannar inte för barnens skull men jag känner att jag får igen respons på mina känslor ????

• Anonym (Loppan)

Jag har sagt många gånger att han borde "komma ut" men han säger att det är mig han vill leva med! Men han visar de inte! ???? Jag älskar honom så jag stannar inte för barnens skull men jag känner att jag får igen respons på mina känslor ????

• Anonym (Frida)

Han är garanterat inte bög eftersom han har varit tillsammans med dig så länge. Däremot låter det som att glöden i ert förhållande har svalnat. Frågan är om ni vill göra något åt det och satsa på förhållandet eller om ni ska göra slut. Jag tycker inte du ska nöja dig och stanna kvar i ett kärlekslöst förhållande.

• Anders 386
    Anonym (Frida) skrev 2016-09-27 07:25:03 följande:

Han är garanterat inte bög eftersom han har varit tillsammans med dig så länge. Däremot låter det som att glöden i ert förhållande har svalnat. Frågan är om ni vill göra något åt det och satsa på förhållandet eller om ni ska göra slut. Jag tycker inte du ska nöja dig och stanna kvar i ett kärlekslöst förhållande.

Håller med. Det är inte alls säkert att hans ointresse har med hans sexuella läggning att göra. Men oavsett vilket är det en plåga att leva i ett förhållande där man inte får sina behov uppfyllda. Iofs får man väl alltid kompromissa i ett förhållande. Men har man kommit till ett läge där en längtar efter sex och fysisk närhet och den andra inte bryr sig så är det inte kul att fortsätta. Men det är ju så jäkla svårt med uppbrott...
  • Anonym

Eller så kommer ni överens om att du har en älskare vid sidan om som kan ge dig den fysiska biten.

Svar på tråden Vad ska jag göra om min sambo är gay?