• GreenSpirit

Gravid direkt efter missfall!

Är 34 år, och fick mitt första plus i augusti. Tyvärr förlorade vi det lilla livet på dagen vecka 6.

Men idag plussade jag starkt! Har inte fått mens än, en liiiten rosa flytning i förrgår och lite ljusbrunt i går. Men alla symptom är kvar, och jag känner mig mer gravid denna gången och plusset var mycket starkare på testet än de andra testen vid min förra graviditet.
    Inga färgade flytningar alls idag. Så jag håller tummarna, även om man inte vågar hoppas helt.

Någon som varit med om att bli gravid direkt efter missfall och som det gått bra för? :)

• Svar på tråden Gravid direkt efter missfall!
  • GreenSpirit
    AennilKs skrev 2016-09-13 15:49:34 följande:

Ja, jag fick missfall med tvillingar strax innan sommaren och bara någon månad efter blev jag gravid igen! V.15 nu :)

Känns så otroligt skönt att det gått så bra för flera trots att de blivit gravida direkt efter missfallet. Stort grattis!:)
  • GreenSpirit

Jag blir väldigt rörd av att läsa hur fint allt gått för er alla, det gör mig mindre orolig. ;)

Tack för att ni finns!

• Tokgurkan

Hoppar in här med lite frågor till er som blivit gravida direkt efter missfall. Hur länge blödde ni efter missfallet? Hur långt efter började ni ha sex igen? Fick ni gå på något tidigt ultraljud för att ni haft missfall innan?

Jag fick missfall i helgen i vecka 7 :( vill börja försöka igen när kroppen återhämtat sig lite..

• Ego Lovers

Jag hade MA i juli och hade Hcg kvar i fyra veckor efter missfallet och är idag ännu inte gravid. Det är olika hur man har turen att bli gravid på direkten. Läkare vill helst att man ska ha en mens emellan för att man ska ha ett datum att räkna ifrån men den läkaren jag hade sa att man likväl kan använda äl-stickor så vet man exakt när man hade äl och det är ännu bättre att räkna på än sista mensens första dag.
    Lycka till!

• Oline
    Tokgurkan skrev 2016-09-13 21:02:28 följande:

Hoppar in här med lite frågor till er som blivit gravida direkt efter missfall. Hur länge blödde ni efter missfallet? Hur långt efter började ni ha sex igen? Fick ni gå på något tidigt ultraljud för att ni haft missfall innan?

Jag fick missfall i helgen i vecka 7 :( vill börja försöka igen när kroppen återhämtat sig lite..

Jag blödde ca 14 dgr mer eller mindre, sedan hade jag uppenbarligen ägglossning runt dag 25 i cykeln har jag räknat ut efteråt. Vi började ha sex så fort jag slutade blöda. Jag fick ett tidigt ultraljud sedan, jag trodde nämligen först att mina graviditetstest fortfarande visade positivt efter missfallet så de ville kolla att inga rester var kvar. Men då var det visst en ny graviditet, tror jag var i 6+3 då :)
  • Tokgurkan
    Oline skrev 2016-09-14 06:33:52 följande:
    Jag blödde ca 14 dgr mer eller mindre, sedan hade jag uppenbarligen ägglossning runt dag 25 i cykeln har jag räknat ut efteråt. Vi började ha sex så fort jag slutade blöda. Jag fick ett tidigt ultraljud sedan, jag trodde nämligen först att mina graviditetstest fortfarande visade positivt efter missfallet så de ville kolla att inga rester var kvar. Men då var det visst en ny graviditet, tror jag var i 6+3 då :)
    Åh vilken underbar överraskning det måste varit! Gick allting bra sen under den graviditeten?
  • Oline
    Tokgurkan skrev 2016-09-14 07:51:27 följande:

Åh vilken underbar överraskning det måste varit! Gick allting bra sen under den graviditeten?

Ja, jag grät av lycka då :,) Det har gått bra hittills förutom att jag mått helt fruktansvärt (kräkningar & foglossning), nu är det 8 veckor kvar till beräknad förlossning så jag hoppas att allt går bra! :)

Vill bara ge dig en styrkekram, jag är säker på att du blir gravid snart igen. Min läkare sa till mig att det finns studier som visar att det är lättare att bli gravid direkt igen efter ett missfall/MA, varför vet jag inte men så var det ju för mig..

Kramar!!
  • Tokgurkan
    Oline skrev 2016-09-14 10:06:14 följande:
    Ja, jag grät av lycka då :,) Det har gått bra hittills förutom att jag mått helt fruktansvärt (kräkningar & foglossning), nu är det 8 veckor kvar till beräknad förlossning så jag hoppas att allt går bra! :)

Vill bara ge dig en styrkekram, jag är säker på att du blir gravid snart igen. Min läkare sa till mig att det finns studier som visar att det är lättare att bli gravid direkt igen efter ett missfall/MA, varför vet jag inte men så var det ju för mig..

Kramar!!
    Så underbart, stort grattis! Hoppas och önskar att vi har samma tur som er.

Åh tack, har också läst överallt att det är lättare att bli gravid direkt efter missfall av någon anledning. Så håller tummarna.

Kram!
  • GreenSpirit
    Tokgurkan skrev 2016-09-13 21:02:28 följande:

Jag blödde rejält i fyra dagar sedan mindre i kanske fura dagar till. Vi hade sex även när det kom lite rosa.

Jag gick på ultraljud, vaginalt två veckor efter missfallets start och då hade vi redan börjar ha sex. Troe jag blev befruktad dagen innan VUL.
  • NellieMeja

Fick missfall i v6-7 förra juni å blödde som en mens i fem dagar. Plussade igen månaden efter å hade alltså inte någon mens innan har nu helt underbar dotter 5 1/2 månad.

• Carolisa

Jag plussade idag! Haft en mens emellan sen mitt MF. Hoppas det går vägen den här ggn!

• AennilKs
    Carolisa skrev 2016-09-28 06:52:28 följande:

Jag plussade idag! Haft en mens emellan sen mitt MF. Hoppas det går vägen den här ggn!

Grattis och lycka till!!! <3
  • Anonym SE

Jag hade en ofostrig graviditet i Juli
    Fick benhandling och efter det tillbaka min mens i augusti.

Blev gravid direkt och har idag sett det lilla livets tickande hjärta på VUL.

Fick blödning efter sex med tilltagande smärta på höger sida buken.
    Åkte in för koll så det inte var något galet
    Allt då bra ut
    Så nu hoppas vi den lilla stannar

• christina_gävle

Jag fick MA i början på augusti.. Var då i vecka 7 men hade dött redan i vecka 5.. 

Gjorde negativt grav.test mitten på augusti och bara gått o väntat på att mensen och kroppen ska funka som vanligt igen men nästan 8 veckor efter MA hade inte mensen kommit.. Gjorde ett nytt grav.test "bara för att" trodde aldrig att jag skulle vara gravid men visst var jag det.. "Gravid +3" visade det sig (:

Så enligt BM så är jag nu i vecka 10 (9+2), då man tydligen räknar missfallet som senast mens.
    Men ska boka privat VUL i nästa eller nästnästa vecka för att kolla så allt är bra och hur långt jag gått (:

Svar på tråden Gravid direkt efter missfall!